شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت از آموزش دندانپزشکان جهت ارایه خدمات ترک سیگار در مطب های دندانپزشکی خبر داد.

سلامت نیوز: رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت از آموزش دندانپزشکان جهت ارایه خدمات ترک سیگار در مطب های دندانپزشکی خبر داد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدحسین خوشنویسان با اشاره به برنامه "کنترل دخانیات در مطب دندانپزشکان" گفت: به منظور اجرایی شدن این برنامه کارگاه های آموزشی در نقاط مختلف کشور برگزار شده است.

وی گفت: مقالات مختلف در دنیا نشان داده‌اند که تیم دندانپزشکی می‌تواند نقش موثری در کنترل دخانیات داشته باشد. براین اساس نقش دندانپزشکان در ترک دخانیات افراد سیگاری به طور علمی ثابت شده است.

خوشنویسان با بیان اینکه در بسیاری از کنگره‌های دندانپزشکی، کارگاه ترک دخانیات برگزار شده است، درباره استقبال دندانپزشکان کشور از برنامه "کنترل و ترک سیگار در مطب دندانپزشکان" گفت: خوشبختانه استقبال از این طرح بسیار خوب بوده است. در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز مطالعه‌ای انجام دادیم و مشخص شد دندانپزشکان به اجرای این طرح علاقه مندند اما از اطلاعات لازم برای ارایه مشاوره موثر برخوردار نیستند.

وی در این باره افزود: بر این اساس کارگاه‌های آموزشی مربوطه برگزار شد. در حال حاضر حدود 200 نفر از دندانپزشکان سراسر کشور به این منظور آموزش دیده‌اند. این دندانپزشکان مطالب ارایه شده را به دیگر دندانپزشکان انتقال خواهند داد. به این ترتیب زمان مراجعه فرد سیگاری به مطب دندانپزشکی، مشاوره های موثر به وی ارایه شود و کمک کنند که بر اساس برنامه زمان بندی فرد به سمت ترک دخانیات هدایت شود.

خوشنویسان در این باره ادامه داد: همچنین در صورتی که ارایه خدمات ترک از حیطه خدمات دندانپزشک مربوطه خارج باشد، فرد به مراکز تخصصی ترک سیگار ارجاع داده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha