شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 109752

نتیجه یک مطالعه نشان داد مصرف نوعی داروی خوراکی از افراد غیرواکسینه که در معرض ابتلا به سرخک هستند، حفاظت می‌کند.

سلامت نیوز: نتیجه یک مطالعه نشان داد مصرف نوعی داروی خوراکی از افراد غیرواکسینه که در معرض ابتلا به سرخک هستند، حفاظت می‌کند.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طبق نتایج این تحقیق مصرف این دارو نه تنها برای حفاظت از افراد غیرواکسینه در برابر بیماری سرخک مفید است بلکه از شیوع ویروس به دیگران نیز جلوگیری می‌کند. ویروس سرخک همچون آنفوآنزا از طریق هوا و با نفس کشیدن، سرفه و عطسه منتشر می‌شود. همچنین از زمان آلوده‌ شدن به ویروس و بروز علائم آن مدت دو هفته طول می‌کشد. داروی جدید با عنوان ERDRP- 0519 به طور خاص برای این فاصله دو هفته‌ای تولید شده چرا که استفاده از واکسن در این فاصله زمانی نمی‌تواند در محافظت از فرد در برابر ابتلا به بیماری موثر باشد.

«ریچارد کلمپرر» از دانشگاه جورجیای آمریکا و یکی از محققان این مطالعه گفت: داروی جدید را می‌توان از راه خوراکی مصرف کرد. این دارو محصولی به صرفه و مناسب است و این مزایا از ویژگی‌های مهم آن به حساب می‌آیند.

به گفته کلمپرر با معیارهایی که برای تولید داروی مناسب با هدف مقابله با این ویروس داشتیم طی چند سال بررسی توانستیم دارویی تهیه کنیم که ترشح نوعی آنزیم موجود در این ویروس و موثر در تکثیر آن را متوقف می‌سازد. در این بررسی که روی تعدادی راسوی آلوده به این ویروس انجام گرفت مشخص شد، تمامی حیوانات آلوده به این ویروس پس از مصرف این داروی از بیماری جان سالم به در برده و هیچ گونه علائم سرخک در آنها مشاهده نشد.

یکی دیگر از متخصصان در این مطالعه گفت: این دارو می‌تواند برای درمان افرادی استفاده شود که با مبتلایان به ویروس سرخک ارتباط داشته‌اند هرچند علائم آن در بدنشان هنوز بروز نکرده اما احتمال ابتلای آنان به این بیماری وجود دارد.

پزشکان می‌گویند: این دارو جایگزین واکسن نیست اما سلاحی مازاد و البته موثر برای حذف ویروس سرخک به حساب می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha