رئیس انجمن تالاسمی ایران از توزیع دو محموله دارویی بیماران تالاسمی در هفته اخیر خبر داد.

توزیع دو محموله داروی بیماران تالاسمی/ قول مساعد دولت برای حل مشکلات بیماران

سلامت نیوز: رئیس انجمن تالاسمی ایران از توزیع دو محموله دارویی بیماران تالاسمی در هفته اخیر خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، مجید آراسته با اشاره به اینکه این محموله‌های دارویی شامل داروهای تزریقی بیماران تالاسمی است، گفت: بعد از انتشار خبر کمبود داروی تزریقی بیماران تالاسمی و وضعیت بحرانی در برخی استان‌ها به دلیل نبود دارو از معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری با بنده تماس گرفته شد و قول مساعد برای حل مشکلات بیماران تالاسمی داده شد.

وی افزود: قرار است امروز مشکلات بیماران تالاسمی و پیشنهادات انجمن تالاسمی برای رفع این مشکلات را به معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری منعکس کنیم و یک روز نیز جلسه‌ای در این ارتباط داشته باشیم.

آراسته با ابراز خرسندی از اقدام معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری برای پیگیری مشکلات بیماران تالاسمی گفت: با قول مساعدی که ازسوی معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری داده شده است مشکلات بیماران تالاسمی حل خواهدشد.

وی همچنین به صحبتهایی که با یکی از مسولان سازمان غذا ودارو درمورد مشکلات بیماران تالاسمی داشته اشاره کرد و افزود: از آنجایی که یکی از مشکلات بیماران تالاسمی عدم مدیریت توزیع دارو از سوی داروخانه‌ها است که ممکن است این به دلیل سود پایین داروهای خاص برای داروخانه هاباشد قرار شد تدبیری دراین زمینه اندیشیده شود تا داروخانه‌های توزیع کننده داروهای بیماران خاص برای برنامه ریزی و مدیریت توزیع دارو‌ها رغبت بیشتری داشته باشند.

آراسته همچنین به اهمیت داروهای بیماران تالاسمی و تفاوت آن با داروهای دیگر اشاره کرد وافزود: همچنین پیشنهاد دادیم برنامه آموزشی برای داروخانه‌های توزیع کننده داروهای بیماران تالاسمی در نظر گرفته شود زیرا ضرورت آموزش افراد در داروخانه‌ها بسیار احساس می‌شود.

وی همچنین از راه اندازی شبکه توزیع دارو تحت وب خبر داد وافزود: با راه اندازی شبکه توزیع دارو تحت وب خیلی از مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha