شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 109764

عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران گفت: برای افرادی که دندان‌های ترمیم شده زیادی دارند لمینت یا چسباندن سرامیک روی دندان مفید است اما برای افرادی که دندان سالم و دست نخورده دارند، اقدام درستی نیست.

سلامت نیوز: عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران گفت: برای افرادی که دندان‌های ترمیم شده زیادی دارند لمینت یا چسباندن سرامیک روی دندان مفید است اما برای افرادی که دندان سالم و دست نخورده دارند، اقدام درستی نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مصطفی فاطمی در مورد چگونگی لمینت اظهارداشت: لمینت در لغت به معنای آن است که یک لایه از جسمی به جسم دیگر چسبیده شود که در حیطه دندانپزشکی به معنای پوشاندن سطح دندان با لایحه نازک سرامیک است.

عضو هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران گفت: در این حالت که با هدف تأمین زیبایی دندان صورت می‌گیرد لایه نازکی از سطح دندان تراشیده می‌شود و لایه نازکی از سرامیک با رنگ و شکل مناسب در آن ناحیه چسبانده می‌شود درست مثل چسباندن ناخن‌های مصنوعی.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: مصرف سرامیک‌ها و زیبایی و شباهت آنها به نسج دندان باعث می‌شود که این مواد بتوانند در نواحی که زیبایی اهمیت خاص دارد، کاربرد داشته باشند و به عنوان یک درمان قابل قبول مطرح باشند؛ یعنی در نواحی در معرض دید در فک بالا و پایین.

این دندانپزشک ادامه داد: در این درمان علاوه بر اصلاح رنگ می‌توان برخی اختلالات جزئی اندازه و فاصله دندان‌ها را نیز اصلاح کرد به طوری که با تراش مختصر سطح دندان‌ها و جایگزین کردن آن با سرامیک به شکل مناسب به اصلاح ظاهر، ارتفاع، فواصل و تا حدی جلو و عقب بودن دندان‌ها پرداخت.

عضو هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران گفت: این سرامیک‌ها توسط مواد کامپوزیتی خاص، به دندان‌ها چسبانده می‌شوند اما باید مانند هر درمان دیگری، سود و زیان آنها را نیز در نظر گرفت.

فاطمی تصریح کرد: در حالتی که بیمار، دندان‌های ترمیم یافته وسیع یا تغییر رنگ یافته دارد این درمان می‌تواند زیبایی قابل قبولی را تأمین کند اما در حالتی که دندان‌های بیمار، دست نخورده و سالم هستند یا درمان‌های مثل ارتودنسی در جای مطلوب خود قرار می‌گیرند، تخریب بافت دندان را نمی‌توان کاری مطلوب برشمرد.

عضو هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران خاطرنشان کرد: لمینت علیرغم بقای طولانی مدت در نهایت مانند هر درمان دیگری می‌تواند دچار تغییر رنگ در طولانی مدت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha