شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 109765

با توجه به برگزاری مراسم هفته زمین پاک از 2 تا 9 اردیبهشت، معاونت حفاظت محیط زیست دریایی درنظر دارد در روز 2 اردیبهشت با عنوان روز ساحل پاک، مراسم پاکسازی سواحل را برگزار کند. این مراسم شروع اولیه و مقدماتی برای راه‌اندازی برنامه مدیریت جامع پاکسازی سواحل و تشکیل کمیته ملی ساحل پاک است.

سلامت نیوز:با توجه به برگزاری مراسم هفته زمین پاک از 2 تا 9 اردیبهشت، معاونت حفاظت محیط زیست دریایی درنظر دارد در روز 2 اردیبهشت با عنوان روز ساحل پاک، مراسم پاکسازی سواحل را برگزار کند. این مراسم شروع اولیه و مقدماتی برای راه‌اندازی برنامه مدیریت جامع پاکسازی سواحل و تشکیل کمیته ملی ساحل پاک است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران،پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر گفت: این مراسم در دو مرحله انجام می‌پذیرد؛ مرحله اول در استان‌های ساحلی شمال کشور و مرحله دوم در استان‌های ساحلی جنوب کشور انجام می‌شود. در این خصوص، ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌های ساحلی با همکاری و همیاری نهادها و سازمان‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد (NGO)، دانشجویان، دانش‌آموزان و ساکنان استان‌های ساحلی این مراسم را برگزار می‌کنند.

وی افزود: هدف از برگزاری این مراسم، آغاز برنامه مدیریت جامع پاکسازی سواحل با همکاری تمامی سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای دولتی و مردم‌نهاد، استفاده از نظرها و راهکارهای ارائه شده، فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست سواحل دریایی بویژه مناطق توریستی و حضور فعال اقشار مختلف مردم برای کمک و پاکسازی سواحل است.


فرشچی اظهار داشت: عمده برنامه‌های روز ساحل پاک عبارتند از: حضور مسئولان و علاقه‌مندان محیط زیست و اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی در مراسم پاکسازی سواحل بطور همزمان در همه استان‌های ساحلی دریای خزر، پاکسازی سواحل توسط شرکت‌کنندگان، فرهنگسازی ساحل پاک از طریق پخش کلیپ‌های تبلیغاتی، سخنرانی مسئولان و نمایندگان استان‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد زیست محیطی، برگزاری همایش پیاده‌روی دانش‌آموزی و برگزاری مسابقه نقاشی دیواری، خلق آثار هنری دانش‌آموزان و اهدای جوایز.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha