رئیس انجمن مشاوره گفت: موضوع اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج با همکاری دستگاههای مسئول بررسی شد و آیین نامه ‌آن تدوین شده است.

سلامت نیوز: رئیس انجمن مشاوره گفت: موضوع اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج با همکاری دستگاههای مسئول بررسی شد و آیین نامه ‌آن تدوین شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، شکوه نوابی‌نژاد با اشاره به قانون اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج اظهار داشت: سه شنبه هفته گذشته کمیته مشترکی میان سازمان ملی جوانان و نظام روانشناسی و مشاوره تشکیل شد تا به بررسی موضوع طرح اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج بپردازد.

وی با بیان جزئیات این طرح افزود: این طرح در مراحل اولیه است و در حال حاضر آئین نامه آن نوشته شده و بهتر است معاون سازمان نظام روانشناسی درباره آن صحبت کند. پس از بررسی لازم افرادی که برای مشاوره ازدواج صلاحیت دارند انتخاب می‌شوند و به آنها امکان مشاوره پیش از ازدواج داده می‌شود.

رئیس انجمن مشاوره ایران تصریح کرد: روابط خارج از خانواده یکی از چالش‌ها در این مسیر است. حضور رسانه های ماهواره ای موجب تخریب خانواده‌ها شده است. اینها با ارزش‌های اعتقادی ما مغایرت دارد و اگر دلسوزی مسئولان و مردم نباشد روند نگران کننده‌ای خواهیم داشت.

وی ادامه داد: متأسفانه آمار بالای طلاق مربوط به 3 سال اول زندگی است، ما برای اصلاح اینها در محدوده رسالت خودمان این مسئولیت را می‌پذیریم که مشاوره پیش از ازدواج اجباری شود تا مراکزی که افراد مورد اعتماد و وثوق مردم در آنجا مشغول به کار هستند جوانان را هدایت کنند.

رئیس انجمن مشاوره ایران با اشاره به لزوم هدایت جوانان گفت: باید جوانان را هدایت کنیم تا از ارتباط‌های آرمان‌گرایانه و ایده‌آل و توقعات بالا و باورهای نادرست دور شوند و به سمت ازدواج‌های بهنگام سوق پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر ازدواج‌های بهنگام و زیر پوشش خانواده‌ها انجام شود به سلامت جوانان و جامعه می‌انجامد. در عین حال باید قوانین مربوط به خانواده توسط مسئولان بررسی شود. مسئله ازدواج و خانواده مسئولیت یک نهاد و دو نهاد نیست همه نهادها و مسئولان که به نوعی با مسئله خانواده درگیرند باید تلاش کنند تا جوانان ازدواج‌های سالم، بهنگام و پایدار داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha