شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 109787

ممنوع شدن روشهای جلوگیری از بارداری سبب ایجاد بازار سیاه و رانت می‌شود، همچنین سلامت زنان را نیز به خطر می‌اندازد. قبل از وضع قانون بهتر است که ازمتخصصان و مردم نظر سنجی شود

سلامت نیوز: ممنوع شدن روشهای جلوگیری از بارداری سبب ایجاد بازار سیاه و رانت می‌شود، همچنین سلامت زنان را نیز به خطر می‌اندازد. قبل از وضع قانون بهتر است که ازمتخصصان و مردم نظر سنجی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، در ادامه بررسی  طرح "افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت" در مجلس، مدیر موسسه مطالعات و تحقیقات زنان معتقد است که وضع این گونه قوانین برای منع روش‌های پیشگیری از بارداری، غیر علمی و عجولانه است و مردم حق دارند که در مورد فرزند آوری بنا بر شرایطشان تصمیم گیری کنند.

منیر آمدی، مدیر موسسه مطالعات و تحقیقات زنان، در مورد وضع قوانین محدود کننده روش‌های پیشگیری از بارداری گفت: مجلس محترم اگر می‌خواهد برای افزایش جمعیت که اکنون یکی از الزامات جامعه ماست سیاستگذاری کند بهتر است از اقدامات عجولانه و غیر علمی خودداری کند.

وی افزود: مردم باید حق انتخاب و فاصله گذاری برای بچه دار شدن داشته باشند تا بتوانند با برنامه ریزی فرزندانشان را تربیت کنند. اگر امکان جلوگیری از بارداری وجود نداشته باشد آسیب‌هایی به وجود می‌آید که در سالهای آینده با آن روبرو خواهیم شد.

این فعال حقوق زنان ادامه داد: ممنوع شدن روشهای جلوگیری از بارداری سبب ایجاد بازار سیاه و رانت می‌شود، همچنین سلامت زنان را نیز به خطر می‌اندازد. قبل از وضع قانون بهتر است که از متخصصان و مردم نظر سنجی شود و دستگاههای متولی نیز، در مورد مسائل زیست محیطی مانند آب و برق متناسب با ۱۵۰ میلیون نفر کارشناسی‌های لازم را انجام دهند.

منیر آمدی در پایان اشاره کرد: تشویق مردم به افزایش جمعیت نیاز به برنامه‌های فرهنگی دارد در غیر این صورت ایجاد اینگونه محدویت‌ها تنها سبب افزایش جمعیت در قشر آسیب پذیر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha