شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 109788

یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه رشد موها بلافاصله پس از مصرف داروهای ضدریزش شروع نمی‌شود، گفت: موها دو ماه پس از مصرف داروی ضد ریزش، رویش مجدد را آغاز می‌کنند

سلامت نیوز :یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه رشد موها بلافاصله پس از مصرف داروهای ضدریزش شروع نمی‌شود، گفت: موها دو ماه پس از مصرف داروی ضد ریزش، رویش مجدد را آغاز می‌کنند

 یه گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ابتکار،رویش مجدد موها دو ماه پس از مصرف داروی ضد ریزش یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه رشد موها بلافاصله پس از مصرف داروهای ضدریزش شروع نمی‌شود، گفت: موها دو ماه پس از مصرف داروی ضد ریزش، رویش مجدد را آغاز می‌کنند.

دکتر ریحانه مهرگان با اشاره به اینکه اختلال قاعدگی از شایع‌ترین علل ریزش مو در زنان است، گفت: در صورت وجود این مشکل باید با انجام آزمایش، مشکلات هورمونی بررسی شود.

وی افراط در مصرف مکمل‌های ویتامینی را علل شایع دیگر ریزش مو دانست و گفت: در صورت تمایل به مصرف ویتامین باید با پزشک مشورت شود.

مهرگان تصریح کرد: کمبود آهن و مشکلات هورمونی دو علت شایع ریزش مو در زنان است و با رفع این مشکل، موها روند طبیعی رشد را دارند.این متخصص پوست و مو یادآور شد: کمبود ویتامین D، نیز از علل ریزش مو در زنانی است که مشکلات هورمونی و کمبود آهن ندارند. 80 درصد ویتامین D مورد نیاز بدن از طریق دریافت مستقیم نور خورشید است.

وی افزود: در صورتی که امکان استفاده از نور خوشید به میزان 10 دقیقه در روز (قرار گرفتن دست و پا بدون پوشش) وجود نداشته باشند، می‌توان از طریق دریافت مکمل‌های ویتامین D، ریزش مو را درمان کرد.مهرگان با اشاره به اینکه قرص‌های ویتامین D تولید داخل تفاوتی با قرص‌های وارداتی ندارد، گفت: میزان مصرف قرص 50 هزار واحدی ویتامین D، در بزرگسالان بک نوبت در هفته و کودکان هر دو هفته یک قرص است. مصرف مداوم این قرص‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی بهتر است هر 6 ماه یکبار مدت کوتاهی مصرف قرص قطع شود.

وی با بیان اینکه رویش مجدد موها دو ماه پس از مصرف داروی ضد ریزش است، گفت: داروی ضد ریزش مو سیکل رشد مو را فعال می‌کند، یک تا دو ماه پس از مصرف دارو طول می‌کشد تا دوباره موها وارد فاز رویش شوند.این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: ریزش مو در مردان با مصرف داروهای هورمونی در بدن سازی تشدید می‌شود و گاه مصرف این هورمون عامل اولیه ریزش مو است.

مهرگان یادآور شد: استفاده از سیگار و قلیان نیز ریزش مو را تشدید می‌کند.ریزش مو در بهار نیازی به درمان نداردمهرگان با تأکید بر اینکه ریزش مو در فصل بهار و پاییز بیشتر است، گفت: در صورتی که علتی برای ریزش مو وجود نداشته باشد و موها در یکی از این دو فصل شروع به ریزش کنند، درمان دارویی خاصی نیاز نیست و به طور طبیعی روند رویش تکرار می‌شود.

وی تصریح کرد: درمان‌های ریزش مو بلافاصله پس از ایجاد مشکل اثربخش است، در صورتی که بیماران پس از گذشت مدت زیادی پس از ریزش به پزشک متخصص مراجعه کنند، ریشه مو از بین می‌رود و بیماران نباید انتظار زیادی از درمان‌های دارویی داشته باشند.چربی سر از علل اصلی ریزش مو استاین متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه افرادی که موی سر چربی دارند بیش از افراد با موی طبیعی یا خشک، دچار ریزش مو می‌شوند، یادآور شد: با مراجعه به هنگام به پزشک و تجویز دارو و شامپوی مناسب این عارضه به سادگی برطرف می‌شود.

مهرگان با بیان اینکه خواب منظم ارتباطی مستقیم با رشد طبیعی موها دارد، گفت: ریزش مو و ابرو اغلب یه دنبال اختلالات خواب ایجاد می‌شود.”ماینوکسیدیل” 2 درصد، دارویی مناسب جهت توقف ریزش ابرو است ولی به 2 تا 3 ماه زمان نیاز است تا ابروها دوباره رویش طبیعی داشته باشند.

وی گفت: استفاده از داروهای گیاهی نیز موجب بهبود نسبی ریزش مو و ابروها می‌شود. استفاده مداوم از این داروها به مدت 2 تا 3 نتیجه بخش است.مهرگان گفت: در افرادی که با مصرف داروهای گیاهی دچار حساسیت موضعی می‌شوند، مصرف لوسیون بتامتازون موجب بهبود علایم حساسیتی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha