شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 109795

برخی از خوراکی‌ها دارای خواص ضد التهابی هستند و در مواقعی می توانند حتی برتر از داروهای شیمیایی به سلامت پوست افراد مستعد به التهاب کمک نمایند.

سلامت نیوز: برخی از خوراکی‌ها دارای خواص ضد التهابی هستند و در مواقعی می توانند حتی برتر از داروهای شیمیایی به سلامت پوست افراد مستعد به التهاب کمک نمایند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در فصل بهار به دلیل تغییرات آب و هوایی معمولا پوست صورت با التهاب مواجه می شود.

 

گفتنی است، برای رفع این نوع التهاب ها پزشکان در وهله اول مصرف گیاهان دارویی و در مرحله بعدی مصرف داروهای شیمیایی را به افراد توصیه می کنند.
بررسی‌ها نشان می دهند، از جمله گیاهان دارویی که دارای خواص ضد التهابی هستند، بلغور جوی دو سر به صورت بخور آن در هنگام استحمام، گل بابونه که حتی خواص درمانی و التیام بخشی زخم‌ها را نیز دارد، همینطور "عصاره‌ی شیرین بیان" است از دیگر گیاهان دارویی که خاصیت ضد التهابی دارد می توان چای سبز را نام برد.
چای سبز یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می تواند از پوست در برابر اثرات تخریب جوی و یا حتی افزایش سن و بروز "پیر پوستی" محافظت نماید.
 چای سبز حتی به صورت موضعی می تواند التهاب پوستی و "بثورات جلدی" را تسکین ببخشد.
در نهایت عصاره‌ی خیار هم به صورت موضعی و یا به صورت مصرف خوراکی می‌تواند اثر التیام بخشی فوق سریع بر روی التهاب‌ها ایجاد نماید و شادابی پوست را به آن بازگرداند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha