منطقی است که فرض کنیم که یکی از اهداف اصلی تعیین تکالیف، افزایش یادگیری فرزندتان است. به هرحال، اگر دانش آموزی با انجام تکالیف چیزی یاد نمی گیرد، چه دلیلی وجود دارد که تکالیف خود را انجام دهد؟

سلامت نیوز: منطقی است که فرض کنیم که یکی از اهداف اصلی تعیین تکالیف، افزایش یادگیری فرزندتان است. به هرحال، اگر دانش آموزی با انجام تکالیف چیزی یاد نمی گیرد، چه دلیلی وجود دارد که تکالیف خود را انجام دهد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت روان آگاهی، این دقیقاً همان سوالی است که برای محققان پیش آمده است. محققان، بیش از 120 پژوهش را که به اثربخشی تکالیف پرداخته بودند، مرور کرده و به این نتیجه رسیدند که یادگیری، که در این پژوهش ها با نمرات آزمون های پیشرفت تحصیلی اندازه گیری می شد، در پایه های تحصیلی بالاتر با افزایش انجام تکلیف تعیین شده، افزایش می یابد. در 75 درصد موارد، عملکرد دانش آموزان دبیرستانی که تکالیف خود را انجام می دادند، از دانش آموزانی که تکلیفی برای آنها تعیین نمی شد، بهتر بود.

در مورد دانش آموزان راهنمایی، این تأثیر مثبت به 35 درصد کاهش یافت. با این حال، جالب تر از همه، نتیجه یکسانی هست که محققان در پژوهش بر روی دانش آموزان ابتدایی رسیده اند و طبق این تحقیقات، عملکرد تحصیلی دانش آموزانی که تکالیف خود را انجام می دادند در مقایسه با دانش آموزانی که تکالیفی برای آنها تعیین نمی شد، تفاوت چندانی نداشت.

وقتی محققان به بررسی این موضوع پرداختند که آیا طول مدت انجام تکالیف بر عملکرد تحصیلی تاثیری دارد یا نه، به این نتیجه رسیدند که فقط دانش آموزان پایه های تحصیلی بالاتر، از اختصاص دادن وقت بیشتر به انجام تکالیف سود می برند.

این یافته ها قطعاً تأثیر تکالیف بر عملکرد دانش آموزان ابتدایی را زیر سوال می برند. آیا این تکالیف، ارزش آن را دارند که این همه مدّت بخاطر آن با فرزندتان درگیر شوید؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha