نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تجهیز اورژانس و خرید آمبولانس برای بیمارستان های کشور در پی مرحله دوم هدفمندی یارانه ها خبر داد.

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تجهیز اورژانس و خرید آمبولانس برای بیمارستان های کشور در پی مرحله دوم هدفمندی یارانه ها خبر داد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، عبدالرحمان رستمیان  با بیان اینکه برخی شاخص های سلامت در وضعیت مطلوبی نیستند، اظهار داشت: متاسفانه برخی شاخص های سلامت در حوزه بیمه های درمانی، آمبولانس ها و شاخص های درمان وضعیت مطلوبی ندارد اما با توجه به اینکه در سال 93 هم از نظر بودجه و هم در بخش کمک های دیگر حوزه سلامت وضعیت خوبی دارد، می توان امیدوار بود که شاخص ها بهبود پیدا کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: وظیفه مجلس نظارت بر قوانینی است که به تصویب رسیده، بنابراین با ابلاغ سیاست های کلی از طرفی و تحت پوشش قرار گرفتن همگان در بیمه پایه ما باید سعی کنیم که این وظیفه را به طور جدی انجام دهیم.
وی با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و اختصاص بخشی از اعتبارات این مرحله به حوزه سلامت نیز گفت: باید ببینیم که به عنوان نمونه چند درصد از افراد تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و یا اینکه سهم مردم از پرداخت در حوزه سلامت تا چه میزان کاهش پیدا می کند و آیا تجهیزات بیمارستان ها و روند درمان در راستای تزریق اعتبارات بهبود پیدا می کند یا خیر تا بتوان عملکرد هدفمندی یارانه ها را ارزیابی کرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به موضوع کاهش اعتبار برای تجهیزات اورژانس و امدادی در کشور یادآور شد: در حال حاضر اورژانس های بیمارستان ها با کمبود آمبولانس روبرو هستند. اما بر اساس مصوبه کمیسیون بهداشت مقرر شده بود تا یک درصد از محل اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به تأمین اعتبارات این بخش اختصاص یابد، که این مصوبه به دلیل مخالفت کمیسیون تلفیق اجرایی نشد و امیدواریم در مرحله دوم هدفمندی یارانه نها و اختصاص اعتبار به این موضوع، اجرا شود.
طبق گفته مسئولان طول عمر مفید یک آمبولانس 5 سال است ولی در ایران ده سال است در حال حاضر 3100 آمبولانس در کشور وجود دارد که اگر قرار باشد که هر ده سال یک بار این آمبولانس ها تعویض شوند باید به طور متوسط سالانه 310 آمبولانس از رده خارج شود در صورتی که در قبال خارج شدن آنها آمبولانسی نیست که به سیستم تزریق شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha