پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10985

کنگره بین المللی طب سنتی و مکمل از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با همکاری سازمان های بین المللی و ملی 7 تا 10 آبان ماه 87 در شهر ساری برگزار می شود.

 دکتر سید عبدالله مدنی دبیراین کنگره با اعلام خبر فوق گفت: این کنگره با هدف معرفی طب سنتی و مکمل، ارایه پژوهش های انجام شده در زمینه طب سنتی و مکمل برپا می شود.

وی بررسی قابلیت انطباق طب سنتی و طب نوین طب سنتی و مکمل از دیدگاه ادیان الهی و علل گرایش جامعه به طب سنتی و مکمل را از دیگر اهداف این کنگره برشمرد.

دکتر مدنی معرفی طب سنتی و مکمل، مبانی طب سنتی و مکمل، علل گرایش جوامع به طب سنتی و مکمل و بهداشت و پیشگیری از طب سنتی و مکمل را به عنوان محورهای علمی کنگره بین المللی طب سنتی و مکمل عنوان کرد.

دبیرکنگره بین المللی طب سنتی و مکمل، تبیین جایگاه طب سنتی و مکمل را در پیشگیری و درمان بیماریها، بررسی جنبه های اخلاقی حرفه ای در طب سنتی و تبیین ابعاد اقتصادی طب سنتی و مکمل را به عنوان اهداف دیگر برگزار کنندگان این کنگره مورد تاکید قرار داد.


وی در ادامه با اشاره به شیوه های درمانی در طب سنتی و مکمل تصریح کرد: مزاج شناسی با طبایع، کاربرد طب سنتی و مکمل در اطفال، حجامت، فصد، زالو درمانی و غیره در کنار بررسی مسایل بهداشتی و پیشگیری در طب سنتی و مکمل در این کنگره مورد بحث و بررسی متخصصان داخل و خارج کشور قرار می گیرد.

دکتر مدنی همچنین از برپایی شش کارگاه در زمینه های شناخت گیاهان دارویی، تهیه داروهای طب سنتی، روش های درمان طب سنتی و حجامت، بادکش، زالو درمانی، رگزنی، ماساژ درمانی و روغن مالی، روش های تشخیص در طب سنتی، طبایع و راه های تشخیص آن در طب جامع و نیز تعامل طب سنتی و طب نوین خبر داد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha