یک متخصص اطفال با بیان اینکه برخلاف تصور عامه مردم، ابتلا به بیماری انگلی علت دندان قروچه نیست، گفت: دندان قروچه شبانه به علت فشار درونی کودک است.

سلامت نیوز: یک متخصص اطفال با بیان اینکه برخلاف تصور عامه مردم، ابتلا به بیماری انگلی علت دندان قروچه نیست، گفت: دندان قروچه شبانه به علت فشار درونی کودک است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر جواد فیض با اشاره به اینکه ساییدن دندان‌ها روی هم در شب و هنگام خواب در کودکان تا پنج سال بسیار شایع است، افزود: دندان قروچه گاه بسیار خفیف و گاهی به قدری شدید است که پدر و مادر و اطرافیان را از خواب بیدار می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه این عمل کودک در بیشتر مواقع سبب پریشانی و نگرانی پدر و مادر می شود، گفت: اگر این مشکل شدید باشد و ادامه یابد ممکن است سبب ضایعات دندان‌ها و به ویژه جفت نشدن آنها روی هم شود.

فیض، علت ساییدن دندان‌ها روی هم در شب و به هنگام خواب را در اثر ناراحتی و فشار درونی کودک که نتوانسته احساساتش را بیان کند یا از خود واکنش نشان دهد دانست و گفت: در مواقعی که وی به هنگام خواب از مشکلی رنج می برد ناراحتی‌اش به صورت ساییدن دندان ها روی هم ظاهر می‌شود.

این متخصص اطفال یاد آورشد: پدر و مادر و اطرافیان کودک باید به وی کمک کنند تا رنجش و خشم درونی خود را هر چه که هست، قبل از خوابیدن بیان کرده و آرامش پیدا کنند تا دندان قروچه کودک کاهش و یا از بین برد.

وی گفت: پدران و مادران باید قبل از خوابیدن، کودک خود را در آغوش گرفته و نوازش کنند و از او بخواهند تا هر چه در درون دارد چه به صورت ترس یا وحشت و یا رنجش بازگو کرده و از خاطر او دور سازد.

فیض با تاکید بر اینکه رفتن به اتاق خواب و خوابیدن کودک باید توام با آرامش و عاری از هر گونه ناراحتی باشد، افزود: رفتار روزانه صحیح پدر و مادر و اطرافیان و عوامل مساعد محیط در برطرف شدن دندان قروچه بسیار موثر است.

وی در پایان یادآور شد: برخلاف تصور عامه مردم که دندان قروچه را ناشی از ابتلا به بیماری‌های انگلی می‌دانند ساییدن دندان‌ها روی هم به هنگام خواب را نمی توان به داشتن انگل و یا ابتلا کودک به کرمک نسبت داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha