عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پایه بروز خودکشی در ایران مسایل اقتصادی است که بیشترین آمار نیز در رنج سنی پایین در 25 تا 45 سال دیده شده است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پایه بروز خودکشی در ایران مسایل اقتصادی است که بیشترین آمار نیز در رنج سنی پایین در 25 تا 45 سال دیده شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، عباس صلاحی در ارتباط با آمار ارائه شده خودکشی در ایران توسط سازمان پزشکی قانونی، گفت: سازمان پزشکی قانون علل این آمار را متفاوت بیان کرده است. از علت های بروز این خودکشی ها می توان به شکست های عاطفی، عوامل اقتصادی و مطلوب نبودن شرایط زندگی اشاره کرد.

وی در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از بروز این اتفاق در مجلس شورای اسلامی راهکاری مطرح شده است یا خیر؟ بیان کرد: نباید برای حل تمام مسایل به مجلس روی آورد زیرا آن نیز به تنهایی نمی تواند پاسخگو برای حل مشکلات جامعه باشد.

وی افزود: اما با بررسی آمارهای بدست آمده می توان راهکارهایی را مطرح کرد. یکی از این راهکارها می تواند اقداماتی باشد که با فراهم آمدنشان در جامعه، افراد با مسایل درست مواجه شده و از عهده کارهای خود برمی آیند. در نهایت دچار ناامیدی و یاس نشده و دست به این اقدام نمی زنند.

به گفته عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، پایه بروز خودکشی در ایران مسایل اقتصادی است که بیشترین آمار نیز در رنج سنی پایین در 25 تا 45 سال دیده شده است.

صلاحی در پایان ادامه داد: تاکنون آمار جدیدی از سازمان پزشکی قانونی به دست ما نرسیده اما در 9 ماه گذشته 3125 نفر دست به خودکشی زده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha