یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 109861

حتی دوران نوزادی هم می‌تواند نقش موثری در حفظ تناسب اندام افراد داشته باشد و به ویژه والدین باید به این نکته توجه نمایند.

سلامت نیوز: حتی دوران نوزادی هم می‌تواند نقش موثری در حفظ تناسب اندام افراد داشته باشد و به ویژه والدین باید به این نکته توجه نمایند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پزشکان هشدار می‌دهند خوردن چربی زیاد و یا برعکس داشتن رژیم غذایی فاقد چربی در دوران بارداری می‌تواند سبب به دنیا آمدن کودکان مستعد به چاقی شود. 

گفتنی است، پژوهشگران این نتایج را با بررسی وزن نوزادان به دنیا آمده از ۴ هزار مادر داوطلب آزمایش رژیم غذایی بدست آورده‌اند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پژوهشگران همچنین دریافته‌اند شرایط موجود در رحم مادر به لحاظ وجود و یا عدم وجود چربی می‌تواند اثرات طولانی مدت بر سلامت کودک داشته باشد. 

نوزاد در دوران جنینی تحت تاثیر مکانیزم‌های خاصی برای مدیریت تعادل انرژی و سوخت و ساز بدن مادر و جنین دارد که در صورت داشتن رژیم غذایی غیر استاندارد مادر این مکانیزم‌ها بهم خورده و کودک دچار اضافه وزن می‌شود. 

پژوهشگران به مادران توصیه می‌کنند قبل از اقدام به بارداری برای حفظ سلامت خود و نوزاد با مراجعه به متخصص به وزن استاندارد متناسب با شرایط جسمی و روحی خود دست یابند و در طول بارداری از گرفتن رژیم‌های غذایی غیر استاندارد جدا پرهیز نمایند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha