یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 109870

جدید ترین خطر ورزش موج سواری این بار نه از جانب کوسه‌ها بلکه از جانب خود امواج سهمگین دریا سلامت یک فرد را به خطر انداخته است.

سلامت نیوز: جدید ترین خطر ورزش موج سواری این بار نه از جانب کوسه‌ها بلکه از جانب خود امواج سهمگین دریا سلامت یک فرد را به خطر انداخته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک مرد 61 ساله پس از موج سواری در امواج دریا در جزایر اوآهو دچار مشکل چشمی نادری به نام "ناخنک چشم" شد. 

چشم

گفتنی است، این مشکل که در افرادی که زیاد در هوای آفتابی بدون عینک محافظ قرار می‌گیرند، به وجود می‌آید، شامل افزایش بافت چشم در ناحیه‌ی "مردمک چشم" است که با التهاب همراه است. 

چشم

بررسی‌ها نشان می‌دهند این بافت لیفی مانند بر روی لایه‌ی بیرونی چشم رشد می‌کند و برای درمان به عمل جراحی نیاز دارد.

موج

کارشناسان اعتقاد دارند یک موج سهمگین و فشار آب سبب پاره شدن بافت‌های تشکیل دهنده‌ی چشم این فرد و ایجاد التهاب شدید شده است. 

موج سواری

این فرد پس از 3 روز دچار کاهش التهاب و بازگشت وضعیت چشم به حالت عادی شده است، اما پزشکان به دوستداران ورزش‌های آبی مانند موج سواری و یا اسکی روی آب هشدار می‌دهند که موج‌های بزرگ با سرعت 30 الی 40 مایل در ساعت می‌تواند برای پاره کردن چشم و حتی ایجاد جراحت در بدن افراد کافی باشد و افراد باید از انجام ماجراجویی‌های خطرناک بدون نظارت خودداری کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha