آدم ربایانی که کودک ۸ ساله ای را به خاطر معاملات ناصواب موادمخدر به گروگان گرفته بودند با تنگ شدن حلقه محاصره پلیس، گروگان خود را در حالی آزاد کردند که تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

سلامت نیوز: آدم ربایانی که کودک ۸ ساله ای را به خاطر معاملات ناصواب موادمخدر به گروگان گرفته بودند با تنگ شدن حلقه محاصره پلیس، گروگان خود را در حالی آزاد کردند که تلاش کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته با تشریح جزئیاتی از عملیات پلیس برای آزادی پسربچه ۸ ساله گفت: ساعت ۲۲ شب بیست و نهم اسفند سال گذشته، مردی هراسان با پلیس تماس گرفت و از ربوده شدن فرزندش توسط افراد ناشناس خبر داد.

سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، بلافاصله گروهی از کارآگاهان دایره مبارزه با آدم ربایی، با نظارت سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی) مامور رسیدگی به پرونده آدم ربایی شدند.

وی اضافه کرد: بررسی های اولیه پلیس حاکی از آن بود که کودک مذکور توسط سرنشینان یک دستگاه پژو ۴۰۵ در حالی به بهانه پرسیدن آدرس ربوده شده که در نزدیکی منزلشان واقع در یکی از روستاهای اطراف مشهد مشغول بازی بوده است.این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پس از جمع آوری یک سری اطلاعات پلیسی و انجام تحقیقات غیرمحسوس، مشخص شد که آدم ربایان از بستگان پدرکودک هستند و چند سال قبل با یکدیگر معاملات ناصواب مواد مخدر داشته اند بنابراین عملیات پلیس روی این سرنخ مهم متمرکز شد و در همین حال پدر کودک عنوان کرد متهمان قبلا از من خواسته بودند تا تکه زمینی را بابت بدهکاری به آنها واگذار کنم ولی من این کار را نکردم.

سرهنگ بیدمشکی خاطرنشان کرد: همچنین گروگانگیران ساعاتی پس از ارتکاب جرم و در حالی که از مشهد خارج شده بودند با پدر کودک تماس گرفته و از او خواسته بودند مبلغ ۵۰ میلیون تومان پرداخت کند تا آن ها فرزندش را آزاد کنند. وی با اشاره به این که ردیابی های پلیسی و اطلاعاتی، کارآگاهان را به یکی از شهرهای مرزی استان خراسان رضوی کشاند افزود: گروه ویژه کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد ۲ جوان سرنشین پژو ۴۰۵ بوده اند و آن ها گروگان ۸ ساله را به مخفی گاهی در شهر مذکور منتقل کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی اضافه کرد: کارآگاهان در ادامه عملیات موفق شدند محل تقریبی اختفای گروگان را نیز شناسایی کنند اما هنگامی که حلقه محاصره پلیس هر لحظه برای نجات کودک، تنگ تر می شد، آدم ربایان خود را در معرض دستگیری احساس کردند و در تاریخ دوم فروردین، پسربچه ۸ ساله را در نزدیکی محل سکونتش رها کردند و از محل گریختند. سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی تصریح کرد: پس از اطمینان پلیس از این که گروگان سالم به آغوش خانواده اش بازگشته، در حالی که با آموزش های لازم و نظارت پلیس هیچ وجهی نیز به آدم ربایان پرداخت نشد، تلاش کارآگاهان برای دستگیری متهمان وارد مرحله جدیدی شده است و عملیات برای ردیابی متهمان به گروگان گیری همچنان ادامه دارد.
منبع: روزنامه خراسان


                  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha