یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 109896

در سال 2000 «تری والس» پروفسور پزشکی در دانشگاه آیوا به‌ام اس دچار شد. او با استفاده از راهکار‌های طبیعی و دانش پزشکی بر این بیماری پیروز شد و با بیماری غیر قابل درمان جنگید و در نهایت سلامتی‌اش را به‌دست آورد.در حال حاضر این استاد دانشگاه تلاش می‌کند مبتلایان به‌ام اس با بیماری‌شان مبارزه کنند.

بیماران مبتلا به ام اس این رژیم غذایی را امتحان کنند

سلامت نیوز: در سال 2000 «تری والس» پروفسور پزشکی در دانشگاه آیوا به‌ام اس دچار شد. او با استفاده از راهکار‌های طبیعی و دانش پزشکی بر این بیماری پیروز شد و با بیماری غیر قابل درمان جنگید و در نهایت سلامتی‌اش را به‌دست آورد.در حال حاضر این استاد دانشگاه تلاش می‌کند مبتلایان به‌ام اس با بیماری‌شان مبارزه کنند.
او در یک مصاحبه خبری گفت:‌ام اس به من انگیزه داد تا دوباره علوم پایه و تغذیه را مطالعه کنم.پس از تلاش بسیار نتیجه گرفتم رژیم غذایی مناسب و بر پایه علم تغذیه،‌ام اس را درمان می‌کند.این متخصص می‌گوید: این رژیم غذایی به بیماران‌ام اس و افرادی که از سایر بیماری‌های عصبی و صدمات مغزی رنج می‌برند،کمک می‌کند.
بلافاصله پس از تشخیص‌ام اس دکتر والس از بهترین درمان‌های پزشکی در دسترس از جمله داروهای زیادی استفاده کرد اما هیچ یک از آن‌ها برای درمان قطعی پاسخ نداند طوری‌که پس از هفت سال دست و پنجه نرم کردن با این بیماری بدون کمک دیگران قادر به نشستن نبود و مجبور شد از صندلی چرخ دار استفاده کند.

با وجود این ناتوانی دکتر والس تحقیق در زمینه تغذیه و بیماری‌ام اس را با پشتکار فراوان و اراده‌ای خستگی ناپذیر ادامه داد و مکانیسم‌های اساسی‌ام اس و سایر بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون،هانتینگتون و آلزایمر را پیدا کرد که همگی ناشی از نقص در میتوکندری بودند.میتوکندری‌ها قطعات کوچکی در سلول‌ها هستند که مدیریت تولید انرژی را بر عهده دارند و برای مغز و عملکرد قلب همچنین سلامت عمومی مهم هستند.دکتر والس 31 ماده مغذی را که میتوکندری و سایر انتقال دهنده‌های عصبی مهم تغذیه می‌کنند شناسایی کرد.
با استفاده از این یافته‌های علمی او یک رژیم غذایی بسیار خاص برای بیماران طراحی کرد و در کمتر از شش ماه بعد توانست بدون کمک دیگران و استفاده از صندلی چرخ دار راه برود.چند ماه بعد او با 18 مایل دوچرخه سواری به بیماری‌ام اس پایان داد.
این استاد دانشگاه می‌گوید: این برنامه غذایی با به حداکثر رساندن ویتامین‌ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی ساخته شده است اما غلات و فرآورده‌های لبنی در این دستورالعمل نیستند. مواد غذایی پیشنهادی دکتر والس به شرح زیر است:
- بشقاب سبزی‌های برگ دار مانند کلم
- سبزی‌های غنی از گوگرد مانند کلم بروکلی و پیاز
- بشقاب حاوی حداقل سه نوع سبزی مختلف رنگی غیر نشاسته‌ای (منظور ذرت و سیب زمینی نیست)
- ماهی یا گوشت حیوانات علف خوار
- توت
- سیرابی حداقل یک بار در هفته
- جلبک دریایی حداقل یک‌بار در هفته
- آب استخوان پخته شده
بسیاری از بیماران دکتر والس با استفاده از این رژیم غذایی بهبودی چشمگیری داشتند و در دو سال گذشته از رختخواب به صندلی چرخ دار منتقل شده سپس با عصا راه رفتند.

یکی از بیماران‌ام اس درباره برنامه غذایی دکتر والس می‌گوید: بعد از انجام این رژیم غذایی به سختی می‌گویید که به‌ام اس مبتلا بوده‌اید.دکتر والس بعد از استفاده طولانی مدت همچنان بهبودی قابل چشمگیری داشته و زندگی بسیار فعالی دارد.او به پزشکان بالینی آموزش می‌دهد با این شیوه بیماران را درمان کنند.او در کتابش رژیم غذایی و دستورالعمل‌های زیادی را فراهم کرده و در کتاب «مراقبت از میتوکندری من» آن‌ها را منتشر کرده است.

دکتر والس متخصص مغز و اعصاب، نوشیدن یک کاسه از آب استخوان پخته را در روز توصیه می‌کند.او می‌گوید:این مایع برای مفاصل بسیار مغذی بوده و در عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی مؤثر است.همچنین جلبک دریایی منبع خوبی از ید و سایر مواد معدنی ضروری  بدن است.

منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha