یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 109898

اگر دندان‌های شیری دیر بیفتند دندان‌های دائمی کمتر آسیب می‌بینند.

سلامت نیوز: اگر دندان‌های شیری دیر بیفتند دندان‌های دائمی کمتر آسیب می‌بینند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرهاد شفیعی متخصص دندان پزشکی گفت: دندان‌های دائمی زیر دندان‌های شیری قرار دارند و به طور مستقیم یا غیر مستقیم تحت تاثیر آنها قرار می‌گیرند.

 

وی ادامه داد: اگر دندان‌های شیری دیر بیافتند دندان‌های دائمی کمتر آسیب می بینند همچنین اگر دندان‌های شیری پوسیده باشند باید کشیده شوند که در این صورت ممکن است در زمان رویش دندان های دائمی اختلال به وجود آید که در نهایت موجب تغییر در ساختار دهانی، فک کودک می‌شود.
شفیعی گفت: تاخیر در رویش دندان‌های اصلی علل و عوامل مختلفی دارد ممکن است جنبه موضعی داشته، دندان شیری دیر بیافتد و همچنین مکان‌هایی هستند که تحت تاثیر فشار قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه وراثت نیز می‌تواند یکی از عوامل باشد، گفت: ممکن است کودک از مادر و پدر خود این ویژگی را به ارث برده باشد همچنین بعضی از سندروم‌ها، مادرزادی هستند.
وی در ادامه افزود: کمبود کلسیم یا "کم کاری تیروئید" در اشخاص کمتری تاثیر گذار است یکی از مهمترین مسائلی که در تاخیر رویش دندان موثر است هورمون می‌باشد این موضوع باعث تاخیر در بلوغ کودک می‌شود همچنین "هورمون تیروئید" نیز در این امر بی تاثیر نیست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha