یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 109902

علاوه بر پاکسازی بدن از مواد زائد و مصرف برخی از غذاها پرهیز از نوشیدنی‌های گرمی بخش و بسیار رطوبت آور و پرهیز از زیاد خوردن غذاهای مولد خون توصیه می‌شود.

سلامت نیوز: علاوه بر پاکسازی بدن از مواد زائد و مصرف برخی از غذاها پرهیز از نوشیدنی‌های گرمی بخش و بسیار رطوبت آور و پرهیز از زیاد خوردن غذاهای مولد خون توصیه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، ناصر رضایی پور، دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران  گفت: برای حفظ تندرستی در فصل بهار و جلوگیری از عوارض ناشی از انباشته شدن بدن از مواد زائد در زمستان، باید تدابیری را انجام دهیم که شامل پاکسازی بدن از مواد زائد، مضر و پرهیز از برخی مواد غذایی خاص و نوشیدنی‌ها می‌شود.

وی افزود: علاوه بر پاکسازی بدن از مواد زائد و مصرف برخی از غذاها، پرهیز از نوشیدنی‌های گرمی بخش و بسیار رطوبت آور، پرهیز از زیاد خوردن غذاهای مولد خون مانند شیرینی‌ها، کیک، و خامه زیاد و کم کردن معقول مصرف انواع گوشت توصیه می‌شود.
رضایی پور در ادامه اظهار داشت: باید در بهار از مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی، پرخوری، برهم خوری و با هم خوری خودداری شود.
این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران گفت: بهتر است در بهار مصرف خوراکی‌های تلخ و تند و  شور که همگی مزاج گرم دارند مانند آجیل‌های شور، تخمه، گردو و دیگر مغز‌ها همچنین ادویه تند مانند فلفل، دارچین و زنجبیل کم شود.
وی به میوه‌های لطیف اشاره کرد و افزود: میوه‌ها‌یی مانند خیار و هندوانه به سرعت دچار تغییرات نامطلوب می‌شوند که پرهیز از این میوه‌ها نیز توصیه می‌شود.
رضایی پور گفت: در این فصل باید ورزش‌های معتدل انجام شود و از خشم و اضطراب و حمام و سونای خیلی گرم پرهیز شود و همچنین از لباس های لطیف و سبک استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha