رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، بر مراجعه به بیمارستان و تحت درمان قرار گرفتن افرادی که شدت گرمازدگی در آنان بالا است، تاکید کرد.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با مهر، ضمن هشدار نسبت به عوارض ناشی از گرمازدگی در افرادی که مجبورند ساعات بیشتری از روز را زیر نور آفتاب باشند، گفت: فرد زمانی دچار گرمازدگی می شود که درجه حرارت محیط از درجه حرارت بدن که اصولا بین 18 تا 25 درجه است، بالاتر برود و او دچار عرق ریزی شود.

وی ادامه داد: در نتیجه گرمازدگی، سلولهای مغزی، قلبی و کلیوی فرد، کار خودشان را به درستی انجام نمی دهند و کم کم در هوشیاری افراد، اختلال ایجاد می شود و در پی آن ضعف عمومی به سراغ فرد گرمازده می آید.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تاکید کرد: در صورتی که گرمازدگی شدت بیشتری پیدا کند، دیگر نمی توان به نوشیدن مایعات اکتفا کرد و باید فرد به بیمارستان مراجعه کند و تحت درمان قرار بگیرد.

وی، بهترین راه جلوگیری از گرمازدگی در افراد سالمند، نوزادان و کودکان را، ماندن در منزل در ساعات گرم هوا عنوان کرد و افزود: کسانی که مجبور به تردد و آمد و شد روزانه هستند، بهتر است مایعات فراوان به همراه داشته باشند و بنوشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha