یک روانشناس گفت: وسواس تا اندازه‌ای در همه‌ی افراد وجود دارد و مصداق‌های آن در شک و تردید، عدم قدرت در تمرکز فکری و تصمیم‌گیری و فراموشی دیده می‌شود.

سلامت نیوز: یک روانشناس گفت: وسواس تا اندازه‌ای در همه‌ی افراد وجود دارد و مصداق‌های آن در شک و تردید، عدم قدرت در تمرکز فکری و تصمیم‌گیری و فراموشی دیده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، معصومه اسماعیلی، روانشناس گفت: یک خانم به عنوان همسر و مادر در زندگی خانوادگی در کانون خانواده می‌تواند بیشتری اثر را داشته باشد و در مورد مسئله وسواس می‌تواند باعث پیامد‌هایی در زندگی خانوادگی شود و روی همسر و فرزندانش، زندگی خصوصی و خانوادگی و اجتماعی و آینده آنان موثر باشد. 

وی افزود: یک خانم وسواس در زندگی مشترک ممکن است دچار وسواس فکری،شک  و خیانت باشد و مدام این احساس را داشته باشد که همسرش به او خیانت می‌کند و باعث از هم پاشیدگی کانون خانواده شود. 

وی اظهار داشت: امکان دارد وسواس به صورت احساس تقصیر و گناه در کار‌ها و اعمال خطا و اشتباهاتی که در زندگی رخ داده بروز کند که هر اشتباهی از جانب هر یک از اعضا هم اگر باشد، فرد خودش را مقصر بداند و گناه را به گردن خود بیندازد. 

وی تاکید کرد: مادرانی که بیش از حد از سرزنش و تنبیه و تحقیر می‌کنند، زمینه ساز وسواس کودکانشان در آینده می‌شوند.  

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: مادران وسواس، حساس و کمال جو هستند. به صورت ناخودآگاه زمینه را برای وسواسی شدن فرزندانشان آماده می‌کنند. خانم‌های وسواس که ضابطه مندند و همه چیز را دقیق می‌خواهند و انعطاف پذیری کمتری در زندگی و تربیت فرزند دارند و تربیت خشک و مقرراتی دارند در پیدایش و گسترش این بیماری در فرزندانشان موثرند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha