دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 109925

یک داروساز با اشاره به اینکه درمان "ویتیلیگو" با کورتیکواستروئید در مواردی اثربخش است که 20 تا 25 درصد سطح بدن گرفتار شده است، گفت: درمان مبتلایان با این داروها چند ماه یا چند سال زمان می برد.

سلامت نیوز: یک داروساز با اشاره به اینکه درمان "ویتیلیگو" با کورتیکواستروئید در مواردی اثربخش است که 20 تا 25 درصد سطح بدن گرفتار شده است، گفت: درمان مبتلایان با این داروها چند ماه یا چند سال زمان می برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین خلیلی با بیان اینکه ویتیلیگو (برص) یک اختلال اکتسابی در تولید رنگ دانه پوست است، گفت: این بیماری ناشی از کاهش عملکرد و در نهایت تخریب ملانوتین‌ها به صورت موضعی در پوست است.

وی شیوع سنی ابتلا به این عارضه را 20 تا 30 سالگی عنوان کرد و گفت: میزان بروز این بیماری یک درصد است که منشاء اتوایمیون داشته و در یک سوم موارد سابقه خانوادگی وجود دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: ضایعات به شکل تکه‌های سفید شیری رنگ با وجوه کاملا واضح مشخص می‌شود و بیشتر پوست اطراف منافذ بدن (لب، پلک، رکتوم، ناف) و دست و پاها را گرفتار می‌کند.

خلیلی با اشاره به اینکه درمان طبی تنها در مواردی که بیمار به شدت از لحاظ روانی تحت فشار صورت می گیرد انجام می شود، گفت: در سایر موارد استفاده از مواد آرایشی جهت پوشاندن لک‌ها کافی است.

این دکترای داروسازی گفت: مناطق هیپوپگمانته (سفید) به اثرات نور خورشید حساس هستند بنابراین استفاده از ضد آفتاب در مبتلایان ضروری است. کورتیکو استروئیدها مورد استفاده در درمان برص هستند و زمانی که کمتر از 20 تا 25 درصد از سطح بدن گرفتار باشد از کورتیکواستروئید موضعی استفاده می شود.

خلیلی گفت: پاسخ به درمان اغلب چند ماه تا چند سال زمان می برد که لازم است این نکته به بیمار یادآوری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha