دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷

یک روانشناس گفت: بازی عاملی است که کودک بوسیله آن می‌تواند نقاط قوت خود را بشناسد و به تقویت آن بپردازد و نقاط ضعف خود را برطرف کند. هم‌چنین کودکان با استفاده از بازی می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.

سلامت نیوز: یک روانشناس گفت: بازی عاملی است که کودک بوسیله آن می‌تواند نقاط قوت خود را بشناسد و به تقویت آن بپردازد و نقاط ضعف خود را برطرف کند. هم‌چنین کودکان با استفاده از بازی می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند.

به گزار ش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، زهرا خدام،‌گفت: انسان از لحاظ فیزیولوژیکی به جنب و جوش و تحرک نیاز دارد و بازی جزء مهم این امر می‌باشد. علاقه و میل به بازی مخصوص دوران کودکی است و در سنین بالا کاهش می‌یابد اما از بین نمی‌رود.  

وی ادامه داد: بازی باعث پرورش جسم و روح کودک می‌شود. کودک هرچه به بازی‌های سالم و سازنده بپردازد برای آینده او نیز موثرتر خواهد بود.  

خدام افزود: بازی از اساسی‌ترین فعالیت کودکان می‌باشد، در عین سرگرم کردن آنها کارکردهای مهم دیگری نیز دارد.  

در واقع بازی موجب ارتباط بهتر کودک با همسالان خود و هم‌چنین دنیای اجتماعی او می‌شود و حس شراکت و همکاری را در وی تقویت می‌کند، هم‌چنین موجب شناسایی خلاقیت و استعدادهای وی می‌شود، در عین حال نیرو و انرژی موجود در بدن او را به بهترین شکل تخلیه می‌کند.  

وی در ادامه متذکر شد: کودک با بازی با اسباب‌ بازی‌های گوناگون با اندازه، رنگ، شکل و اهمیت اشیا آشنا شده و قدرت تجزیه و تحلیل و تجسم اشیاء را پیدا می‌کند.  

خدام در پایان خاطر نشان کرد: کودکانی که دارای ارتباط اجتماعی بالایی می‌باشند به بازی با همسالان خود می‌پردازند و عضو گروه می‌شوند اما کودکانی که در روابط اجتماعی خود دارای مشکل هستند بیشتر به بازی‌های انفرادی می‌پردازند و خود تنهایی بازی کردن را دوست دارند. در مجموع بازی موجب افزایش سطح دقت کودک می‌شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha