معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه بخشی از سلامت مربوط به رفتارهای قابل کنترل افراد مثل تحرک بدنی است، گفت: ۱۸ درصد نوجوانان کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

سلامت نیوز: معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه بخشی از سلامت مربوط به رفتارهای قابل کنترل افراد مثل تحرک بدنی است، گفت: ۱۸ درصد نوجوانان کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت امروز اول اردیبهشت در مراسم روز اول هفته سلامت که در مدرسه دخترانه فرزانگان برگزار شده است، گفت: ۱۵ درصد مردم کشور ما فقیر هستند که حتی نمی‌توانند شکم خود را سیر کنند باید توجه داشت که فقرا بیشتر مریض می‌شوند و بیشتر هم می‌میرند، در واقع ۷۵ درصد سلامت به آسیب‌های اجتماعی مربوط است. 

وی ادامه داد: عامل دیگری که در حفظ سلامتی موثر است، مربوط به رفتارهای قابل کنترل ما مثل تحرک و فعالیت بدنی است، بطوریکه افراد باید روزی یک ساعت فعالیت بدنی داشته باشند. 

سیاری ادامه داد: ۱۸ درصد نوجوان کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند که این امر باعث فشار خون، چربی خون، سرطان و سکته‌های زودرس قلبی و مغزی می‌شود. 

وی با بیان اینکه مردم کشور ۲ تا ۳ برابر نیاز نمک و چربی مصرف می‌کنند، خاطر نشان کرد: از هر ۳۸۰ هزار مرگ در سال ۸۱ هزار مرگ در اثر فشار خون است در حالیکه با کاهش مصرف نمک به میزان ۲ تا ۳ گرم در روز می‌توانیم از مرگ در اثر فشار خون رهایی پیدا کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha