مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به این‌که توجه به مقوله سلامت دانش‌آموزان یکی از اهداف حوزه تعلیم و تربیت است، گفت: باید برای ارتقای تدریجی اما پایدار سلامت دانش‌آموزی تلاش کرد.

سلامت نیوز: مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به این‌که توجه به مقوله سلامت دانش‌آموزان یکی از اهداف حوزه تعلیم و تربیت است، گفت: باید برای ارتقای تدریجی اما پایدار سلامت دانش‌آموزی تلاش کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، اسفندیار چهاربند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران امروز در مراسم نمادین آغاز هفته سلامت که در یکی از مدارس منطقه 6 آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: نامگذاری این هفته به نام سلامت حاکی از اهمیت این مقوله در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: بعد از شبکه خدمات درمانی و سلامت دو شبکه بزرگ دیگر به مردم خدمت می‌کنند به گونه‌ای که آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان این دو شبکه بزرگ را تشکیل می‌دهند و آموزش و پرورش تلاش می‌کند با رعایت اصل برابری و عدالت به همه افراد واجب‌التعلیم خدمات ارائه دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به این‌که امروز که به ساختار بودجه دولت نگاه می‌کنیم دو وزارت خانه بهداشت و آموزش پرورش سهم قابل توجهی از منابع مالی کشور را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: هر کشوری که می‌خواهد که جزو کشورهای توسعه یافته باشد باید به دو مقوله آموزش و پرورش و سلامت توجه کند چرا که هر چه سطح سلامت و آموزش افزایش پیدا کند تأثیر آن را در افزایش سطح سلامت مشاهده خواهیم کرد.

چهاربند بیان کرد: زمانی می‌توانیم ادعا کنیم که یک فرد توانمند است که در قلمروهای دانش و مهارت استفاده از آن به توانایی رسیده باشد بنابراین یکی از اهداف ما در حوزه تعلیم و تربیت توجه به مقوله تربیت بدنی و سلامت است. یعنی باید نسلی را تربیت کنیم که با حفظ سلامت خود توان استفاده از قابلیت هایی که در دوران تحصیل کسب می‌کند را داشته باشد.

وی افزود: انسانی که تحصیل کرده باشد اما از سلامت جسم و روان برخوردار نباشد در زندگی دچار مشکل خواهد شد. بنابراین باید در طول دوره آموزش عمومی در مدارس دانش، مهارت و باورها در حوزه سلامت را به دانش‌آموزان منتقل کنیم. چرا که افزایش سطح سلامت نسل کنونی‌ به پیشرفت تأثیرگذار خواهد بنابراین برای ارتقای تدریجی و پایدار در حوزه سلامت دانش‌آموز‌ تلاش کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha