مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: از 20 بیمارستان فعال استان همدان، هشت بیمارستان دارای کوره‌های زباله‌سوز بوده و مابقی نیز غیر فعال یا بدون سیستم زباله‌سوز است.

سلامت نیوز: مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: از 20 بیمارستان فعال استان همدان، هشت بیمارستان دارای کوره‌های زباله‌سوز بوده و مابقی نیز غیر فعال یا بدون سیستم زباله‌سوز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، قربانعلی محمدپور اظهار کرد: هر ساله دوم اردیبهشت ماه با عنوان روز زمین پاک نامگذاری شده و امسال نیز این روز با شعار «اراده ملی برای زمین پاک» برگزار می‌شود.

وی افزود: محیط زیست همدان با مشارکت آموزش و پرورش و سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان برای این روز برنامه‌های آموزشی و فرهنگی زیست محیطی را در برنامه اجرایی خود دارد.

مدیرکل محیط زیست استان همدان تصریح کرد: اداره کل محیط زیست استان به همین مناسبت برنامه افتتاح سیستم تصفیه فاضلاب شرکت سیمان نهاوند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان همدان روزانه 500 تن زباله خانگی تولید می‌شود، اضافه کرد: از این میزان 10 درصد بازیافت می‌شود.

محمدپور یادآور شد: زباله‌های عفونی تولید شده در بیمارستان‌های همدان نیز روزانه پنج تن است که قابل بازیافت نیستند.

وی ادامه داد: از 20 بیمارستان فعال استان همدان، هشت بیمارستان دارای کوره‌های زباله‌سوز بوده و مابقی نیز غیرفعال یا بدون سیستم زباله‌سوز هستند.

مدیرکل محیط زیست استان همدان با اشاره به مدیریت مواد زائد خطرناک گفت: در استان همدان سالانه بیش از 25 هزار تن پسماند ویژه تولید می‌شود که بخش عمده ضایعات مربوط به صنایع شیمیایی و الکترونیک و صنایع فلزی است.

وی با بیان اینکه در مجموع 46 درصد از این صنایع در محدوده شهرستان همدان واقع شده‌اند، گفت: روش اصلی دفع این ضایعات، بازیافت، دفن و تلمبار است.

محمدپور با اشاره به پسماندهای کشاورزی نیز تصریح کرد: این پسماندها شامل بقایا و مواد زائد کشاورزی است که به صورت کود از آنها استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مابقی پسماندهای کشاورزی نیز شامل ظروف باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی است که از آنها استفاده نمی‌شود و در سطح زمین‌های زراعی رها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha