رئیس اورژانس کشور از خرید آمبولانس‌های نو و نوسازی ناوگان اورژانس کشور، ایجاد ۸ پایگاه اورژانس هوایی، تدوین برنامه عملیاتی مدیریت حوادث طبیعی و غیرطبیعی و ایجاد حداقل ۸ پایگاه اورژانس هوایی در سال جاری خبر داد.

سلامت نیوز: رئیس اورژانس کشور از خرید آمبولانس‌های نو و نوسازی ناوگان اورژانس کشور، ایجاد ۸ پایگاه اورژانس هوایی، تدوین برنامه عملیاتی مدیریت حوادث طبیعی و غیرطبیعی و ایجاد حداقل ۸ پایگاه اورژانس هوایی در سال جاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، امین صابری نیا  با تشریح برنامه های اورژانس کشور در سال جدید گفت: یکی از اقدامات اساسی اورژانس کشور در سال جاری نوسازی ناوگان اورژانس کشور و خرید آمبولانسهای نو است.

وی افزود: از حدود 10 سال پیش خرید آمبولانس های جدید به خصوص آمبولانسهای بنز اسپرینتر آغاز شد و اکنون حدود 3 هزار آمبولانس در ناوگان اورژانس کشور فعالیت دارد اما بسیاری از این آمبولانسها اکنون با حدود 10 سال کار مداوم فرسوده شده اند و باید از چرخه خارج شوند و به جای آنها آمبولانسهای نو خریداری شود.

رئیس اورژانس کشور در پاسخ به اینکه چه تعداد آمبولانس فرسوده شده و نوسازی می شود،‌ توضیح داد: هنوز برآورد دقیقی از تعداد آمبولانسهای فرسوده نداریم و به زودی با برآورد دقیق، اعتبار لازم برای نوسازی ناوگان اورژانس 115 کشور اعلام می شود.

صابری نیا گفت: امیدواریم با انجام این اقدامات کارشناسی و تأمین اعتبار لازم، کار نوسازی آمبولانس‌های اورژانس کشور از حدود 7 ماه آینده آغاز شود.

وی ادامه داد: هنوز در مورد اینکه چه نوع آمبولانسهایی خریداری می‌شود، تصمیم گیری نشده است، روال کار برگزاری مزایده است و هر شرکتی که شرایط لازم را داشته باشد، آمبولانسهای لازم از آن شرکت خریداری می شود.

رئیس اورژانس کشور افزود: تدوین برنامه مدیریت حوادث کشور و تدوین نقشه خطرپذیری کشور که شامل همه خطرات و حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و حوادث ساخته بشر می‌شود، نیز امسال و طی ماههای ‌آینده اجرا می شود.

وی گفت: یکی از بسته های خدمتی جدید وزارت بهداشت نیز که وزیر بهداشت اجرای آن را در سال جدید اعلام کرد، ایجاد پایگاه های اورژانس هوایی است که با همکاری دستگاههای دیگر به خصوص نیروهای نظامی و انتظامی انجام می شود.

صابری نیا افزود: در زمان حاضر 2 پایگاه اورژانس هوایی به صورت خرید خدمت از نهادهای دیگر در کشور فعال است و قرار است حداقل 8 پایگاه اورژانس هوایی دیگر نیز به همین صورت در کشور فعال شود و برنامه ای برای خرید بالگرد اورژانس در وزارت بهداشت وجود ندارد.

وی همچنین در پاسخ به  پرسشی  که برنامه های جدید وزارت بهداشت برای ساماندهی اورژانسهای بیمارستانی چیست نیز گفت: اورژانسهای بیمارستانی پیشانی و ویترین بیمارستانهای کشور هستند که نطارت بر عملکرد آ‌نها به عهده اورژانس کشور است.

وی گفت: تدوین دستورالعمل ارتقای خدمات اورژانسهای بیمارستانی کشور نیز در دستور کار است و امسال دستورالعمل جدید به همه بیمارستانهای کشور ابلاغ می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha