رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سامان سرای ویژه کودکان آسیب دیده برای اولین بار در شهر تهران ساخته می شود، گفت: با توجه به اینکه در شهر تهران کودکان کارتون خواب و معتاد داریم، تصمیم گرفتیم سامان سرایی ویژه رسیدگی به وضعیت کودکان ساخته شود تا از این طریق بتوانیم رسیدگی جدی تری به وضعیت آنها داشته باشیم .

سلامت نیوز: رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سامان سرای ویژه کودکان آسیب دیده برای اولین بار در شهر تهران ساخته می شود، گفت: با توجه به اینکه در شهر تهران کودکان کارتون خواب و معتاد داریم، تصمیم گرفتیم سامان سرایی ویژه رسیدگی به وضعیت کودکان ساخته شود تا از این طریق بتوانیم رسیدگی جدی تری به وضعیت آنها داشته باشیم .
یه گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، فاطمه دانشور رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران درنشست مربوط به گزارش کمیته اجتماعی که در سالن جلسات شورای شهر تهران برگزار شد گفت : در حوزه آسیب های اجتماعی چند موضوع را تبین کرده ایم که مهم ترین آنها ساماندهی در کودکان کار و خیابان ، اعتیاد ، کارتون خوابها و... هستند وتصمیم جدید کمیته اجتماعی ساماندهی وضعیت این افراد اسیب دیده است .

وی با اشاره به اینکه سامان سرای ویژه کودکان اسیب دیده برای اولین بار در شهر تهران ساخته می شود گفت : با توجه به اینکه در شهر تهران کودکان کارتون خواب و معتاد داریم، تصمیم گرفتیم سامان سرایی ویژه رسیدگی به وضعیت کودکان ساخته شود تا از این طریق بتوانیم رسیدگی جدی تری به وضعیت آنها داشته باشیم .

دانشور به نبود کمپ اعتیاد برای کودکان در ایران اشاره کردو گفت : ساخت کمپ ترک اعتیاد ویژه کودکان می تواند الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد و تهران در این میان نقش آموزش دهنده خود را نیز ایفاکند .

وی در ادامه به بحث ساماندهی کارتون خواب ها اشاره کرد و گفت : کارهای صورت گرفته در این خصوص بیشتر درحوزه نگهداری بوده است . بر اساس برنامه های جدید تصمیم داریم به ساماندهی کارتون خواب ها در سطح شهر تهران بپردازیم.

دانشور با اشاره به  اقدامات شهرداری تهران در خصوص نگهداری از کارتون خواب ها گفت: ساماندهی این افراد می تواند به بهبودی بیشتر آنها کمک کند .

وی با اشاره به اینکه  بحث آسیب های اجتماعی به دو حوزه پیشگیری و مداخله تقسیم می شود گفت: کمیته اجتماعی شورای شهر تهران درنظردارد در کنار بحث پیشگیری به مداخله در حوزه اسیب های اجتماعی بپردازد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران به آسیب های اجتماعی نوپدید در سطح شهر تهران اشاره کردو گفت : کارگروه و اتاق فکری درباره آسیب های اجتماعی نوپدید در کمیته اجتماعی تشکیل شده که موضوعاتی از جمله اعتیاداینترنتی ، ازدواج اینترنتی ، چت روم ها وغیره می پردازد.

وی به شکل گیری کارگروه مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه های اقتصادی اشاره کردو افزود: دربرنامه عملیاتی شهرداری تهران پیش بینی شده است تا شرکت هایی که به مسوولیت اجتماعی خود در قبال انواع پروژه ها عمل نکرده اند از این به بعد با انها همکاری صورت نگیرد .

دانشور در قالب این پروژه به روز داوطلبی کارکنان اشاره کردو گفت : تاکنون صد شرکت اعلام آمادگی کردند که در این روز عام المنفعه و به صورت رایگان به فعالیت درحوزه محیط زیست شهری، توسعه پایدار و موضوع آسیب های اجتماعی  بپردازند .

وی مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان را یکی از کارهای جدی کمیته آسیب های اجتماعی دانست و عنوان کرد : در کارگروهی که با آقای صابری عضو شورای شهر تهران داریم قرار است به این موضوع رسیدگی شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha