رئیس اداره پیوند و بیماریهای خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توزیع ۹۰ دستگاه همودیالیز جدید در بیمارستان‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

سلامت نیوز:رئیس اداره پیوند و بیماریهای خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توزیع ۹۰ دستگاه همودیالیز جدید در بیمارستان‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، «کتایون نجفی زاده» افزود: پیش از سال جدید با حضور وزیر بهداشت مراکز درمانی استان زنجان به ۱۴۸ دستگاه دیالیز مجهز شد و ۲۰۰ دستگاه دیگر در حال خریداری است.

وی گفت: مهم‌ترین اقدامی که در خصوص نارسایی کلیوی انجام می‌شود، دیالیز است و خوشبختانه با تمهیدات انجام شده، دیالیز کاملا به صورت رایگان انجام می‌شود و تمام خدماتی که مردم برای دیالیز دریافت می‌کنند، رایگان است و پولی پرداخت نمی‌کنند.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت تاکید کرد: هیچ مرکز دیالیزی به هیچ عنوان اجازه ندارد از بیماران پول دریافت کند و تا جایی که ما اطلاع داریم پولی هم دریافت نمی‌شود.

نجفی‌زاده اضافه کرد: مراکز درمانی کشور به حدود ۵۰۰ دستگاه دیالیز جدید نیاز دارند و حدود ۷۰۰ دستگاه دیالیز قدیمی است که به تدریج دستگاه‌های مورد نیاز خریداری شده و جایگزین می‌شود.

رئیس اداره پیوند و بیماریهای خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: دستگاه‌های همودیالیز به تدریج در حال خریداری است اما برای اینکه دولت بتواند این دستگاه‌ها را خریداری کند، نیازمند مشارکت مردم است.

نجفی‌زاده اضافه کرد: بیماران کلیوی از جمله کم هزینه و کم مشکل‌ترین بیماران در کشور به شمار می‌آیند، در حالی که هزینه بیماران دیگری که در رده بیماریهای خاص قرار دارند، بسیار بالا است و لازم است تا این دسته از بیماران تحت پوشش و حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: خوشبختانه عده‌ای از این بیماران قبلا تحت پوشش و حمایت قرار گرفته‌اند، اما قرار است در طرح جدیدی که اجرایی می‌شود، پوشش حمایتی بیمارانی که قبلا تحت حمایت بودند و شامل حال بیماران کلیوی نیز می‌شود، کامل‌تر شود و بیماران جدید نیز به تدریج تحت حمایت قرار گیرند.

رئیس اداره پیوند و بیماریهای خاص وزارت بهداشت در ادامه از بازدیدهای کشوری برای رفع مشکلات مراکز درمانی بیماریهای خاص خبر داد و گفت: بازدید‌ها از امروز- دوشنبه -از استان کرمان آغاز می‌شود و به صورت حضوری از مراکز بهداشتی بازدید تا مشکلات این مراکز شناسایی شده و برای رفع آن چاره اندیشی و اقدام لازم صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha