دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 109983

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای 7 بسته درمانی از امروز(دوشنبه) همزمان با آغاز هفته سلامت (اول تا هفتم اردیبهشت ماه جاری) در سراسر کشور خبر داد.

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای 7 بسته درمانی از امروز(دوشنبه) همزمان با آغاز هفته سلامت (اول تا هفتم اردیبهشت ماه جاری) در سراسر کشور خبر داد.

دکتر «محمد حاجی آقاجانی» در گفت وگو با ایرنا، «ارتقای کیفیت خدمات درمانی در درمانگاه های بیمارستان ها» را یکی از بسته های درمانی نام برد که اجرای آن از امروز آغاز می شود.

وی افزود: کیفیت خدمات درمانی کلینیک ها و درمانگاه های بیمارستان های دولتی با افزایش حق ویزیت پزشکان، ارتقا می یابد.

حاجی آقاجانی گفت: طی سالیان اخیر بدنبال پایین بودن شدید نرخ ویزیت درمانگاه ها در بیمارستان های دولتی، به این بخش کم توجهی و دسترسی مردم به اساتید و متخصصان خبره کم شده است.

وی تصریح کرد، بدنبال این موضوع، پزشکان این مراکز بجای ویزیت بالینی به استفاده بیشتر از ابزارهای تشخیصی مانند آزمایش رفته اند.

معاون وزیر بهداشت گفت: با اجرای طرح افزایش نرخ ویزیت پزشکان درمانگاه های بیمارستان های دولتی، دسترسی مردم به اساتید خبره فراهم شده و کیفیت خدمات درمانی افزایش می یابد.

حاجی آقاجانی خاطرنشان کرد: کاهش سهم پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم از دیگر بسته های حمایتی به شمار می رود و قرار است این سهم بویژه در خدمات بستری بیمارستان های دولتی کاهش یابد.

وی گفت: در سال های اخیر به دلیل رشد تورم و واقعی نبودن نرخ خدمات درمانی مجبور شدیم بخش عمده ای از هزینه های درمانی را از جیب مردم تامین کنیم، اما با حمایت دولت، هزینه های مردم در بخش خدمات تشخیصی و درمانی کاهش خواهد یافت.

معاون وزیر بهداشت افزود: قرار است برای رفاه حال بیماران و خانواده های آنان تمام داروها و تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها ارائه شود تا مردم مجبور نباشند برای تهیه آنها به خارج بیمارستان مراجعه کنند.

حاجی آقاجانی، کاهش سهم پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، ارتقای کیفیت خدمات درمانی در درمانگاه های بیمارستان ها، طرح نوسازی هتلینگ(تخت روز بستری) بیمارستان ها، طرح حمایت ویژه از بیماران سرطانی و صعب العلاج، طرح رایگان شدن زایمان طبیعی، طرح استقرار پزشکان مقیم در ایام تعطیل در بیمارستان ها و افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و راه اندازی اورژانس هوایی در 16 نقطه کشور را هفت بسته درمانی با حمایت دولت عنوان کرد که از امروز اجرای آنها آغاز می شود.

وی یادآر شد: این تغییرات در نحوه ارائه خدمات درمانی در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها از ابتدای اردیبهشت ماه بتدریج در بیمارستان های دولتی اتفاق می افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha