دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 109986

زانو درد علاوه بر درمان دارویی، درمان های طبیعی هم دارد به طوری که با یک رژیم غذایی ساده و سالم می توان دردهای این ناحیه را به حداقل رساند.

پیاز ترمزی در مقابل زانو درد است!

سلامت نیوز:زانو درد علاوه بر درمان دارویی، درمان های طبیعی هم دارد به طوری که با یک رژیم غذایی ساده و سالم می توان دردهای این ناحیه را به حداقل رساند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، در واقع مواد غذایی ضد التهاب و ضد درد نوعی داروی تجویزی برای ورم مفاصل و انواع دیگری از درد زانو محسوب می شوند.
اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی ضد التهاب است. همچنین اسیدهای چرب امگا 3 برای کاهش درد و کاهش خشکی صبحگاهی در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید کاربرد دارد. بهترین منابع امگا 3 ماهی قزل آلا، ماهی تن، ساردین، شاه ماهی، و همچنین مکمل های روغن ماهی است.

نوشیدن آب پرتقال: آب پرتقال یک منبع ویتامین C بوده و یک ماده غذایی است که اثر حفاظتی در مقابل آرتروز زانو دارد. نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در روز برای جلوگیری از درد زانو بسیار مفید است.
 
خوردن اسفناج و پیاز: محققان استرالیایی دریافتند که گرفتن مقادیر بالایی از لوتئین موجود در سبزیجات سبز مانند اسفناج و پیاز می تواند به تسکین درد زانو ناشی از آرتروز کمک کند.

اضافه کردن پیاز به سالاد، ساندویچ ، خورش، و گوشت ترمزی در مقابل زانو درد است. در واقع پیاز منبع غنی از فلاونوئید با خواص ضد التهابی قوی است.

زنجبیل: زنجبیل به طور سنتی برای از بین بردن ناراحتی معده، همیشه استفاده می شده اما محققان اخیرا کشف کردند که این ماده باعث کاهش التهاب و درد زانو می شود. عصاره زنجبیل به میزان قابل توجهی درد زانو در حالت ایستاده و راه رفتن را کاهش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha