دبیر علمی جشنواره سلامت دانش آموزی با نگاه ویژه به کودکان استثنایی گفت: بطور میانگین و بر اساس مطالعات انجام شده، برای هر کودک استثنایی حدود 100 میلیون تومان جهت تخصصی شدن مراقبت ها از آنها لازم است.

سلامت نیوز: دبیر علمی جشنواره سلامت دانش آموزی با نگاه ویژه به کودکان استثنایی گفت: بطور میانگین و بر اساس مطالعات انجام شده، برای هر کودک استثنایی حدود 100 میلیون تومان جهت تخصصی شدن مراقبت ها از آنها لازم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «رامین کردی» در نشست خبری جشنواره سلامت دانش آموزی با نگاه ویژه به کودکان استثنایی در برج میلاد افزود: با این هزینه می توان در آینده، توانمندی کودکان استثنایی را تا حدود زیادی افزایش داد.

وی ادامه داد: یکی از تلاش های جدی ما این است که کودکان استثنایی زیر یک سال را تشخیص داده تا بتوانیم 50 تا 70 درصد توانمندی آنها را افزایش دهیم.

کردی با بیان اینکه بسیاری از بیمه ها خدمات توانبخشی را پوشش نمی دهند، گفت: باید با احساس مسوولیت جهت سلامتی دانش آموزان، در این راه نیز گام های موثری برداشته شود.

وی ادامه داد: دانش آموزان و کودکان استثنایی نمی توانند 50 درصد سطح فعالیت های روزانه خود را انجام دهند، این در حالیست که این مهم در میان دانش آموزان عادی بیش از 25 درصد است.

دبیر علمی جشنواره سلامت دانش آموزی با نگاه ویژه به کودکان استثنایی گفت: در این زمینه می توان گفت که کودکان استثنایی نصف بچه های سالم می توانند فعالیت های خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد، دو هدف برای برگزاری جشنواره سلامت دانش آموزی شامل ایجاد محیط گفتمان و ارتباط مردمی برای برطرف کردن نیازهای مردم و کودکان استثنایی و یادآوری مسوولیت ها برای توجه بیشتر به حوزه سلامت مد نظر ما بوده است.

جشنواره سلامت دانش آموزی با نگاه ویژه به کودکان استثنایی از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در برج میلاد به منظور ارائه خدمات مشاوره ای و آموزشی به دانش آموزان استثنایی برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha