بهزاد پورمحمد گفت: تلفات غیر عادی در برخی از واحدهای صنعتی و طیور بومی در مازندران،باعث فعال شدن ستادهای ویژه پیشگیری و مقابله با آنفلونزای مرغی در استان شد

اقدامات پیشگیرانه مبارزه با شیوع آنفلونزای مرغی آغاز شد

 .
به گزارش سلامت نیوز رئیس ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه استان مازندران، با بیان مطلب فوق در گفتگو با  مهر در ساری با اشاره به تلفات غیر عادی در واحدهای صنعتی در چهار روستای شهرستانهای تنکابن،آمل،بابل،سوادکوه از 11 بهمن ماه سال جاری تشکیل شد اظهار داشت : به منظور پیشگیری از شیوع مجدد آنفلونزای حاد پرندگان در سطح استان و جلوگیری از انتقال آن به مراکز دیگر کشور،اقدام به قرنطینه کردن مناطق آلوده که دارای تلفات غیر عادی بوده اند نموده ایم.

وی تصریح کرد : تا کنون آزمایشگاههای رسمی تلفات غیر عادی طیور،تاییدی مبنی بر آنفلونزای پرندگان در استان نداشته است.

پورمحمد با اشاره به عملیات معدوم سازی بیش از 100 هزار قطعه طیور بومی و صنعتی طی روزهای اخیر در سطح استان ، این عملیات را صرفا جهت مقابله و کنترل احتمالی شیوع بیماری آنفلونزای حاد پرندگان دانست.

وی از رسانه ها خواست همچون گذشته نسبت به فرهنگ سازی در مقابله و پیشگیری از آنفلونزای پرندگان اقدام نمایند و با اطلاع رسانی به موقع شهروندان استان را برای شیوع احتمالی یاری نمایند.

رئیس ستاد حوادث و سوانح غیر مترقبه استان مازندران در پایان یادآور شد : کلیه دستگاههای اجرائی استان و فرمانداری ها و ادارات تابعه شهرستانها آمادگی کامل خود را جهت مقابله و پیشگیری از آنفلونزای مرغی را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha