عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از شیوع بیماری ایدز در سن 20 تا 35 سال خبر داد وگفت: آمار مردان در مبتلایان به ایدز از زنان پیشی گرفته است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از شیوع بیماری ایدز در سن 20 تا 35 سال خبر داد وگفت: آمار مردان در مبتلایان به ایدز از زنان پیشی گرفته است.

شهلا میرگلوی بیات در گفت و گو با پانا با اشاره به آمار مبتلایان به ایدز در ایران گفت: در چند سال اخیر آمار زنان مبتلا به ایدز کمتر از آمار مردان است و مردان بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند.
وی  با اشاره به اینکه بیشترین منشاء این بیماری به دلایل رفتارهای پرخطر جنسی است ،افزود: سن ابتلا به این بیماری در شرایطی است که افراد فعالیت های پرخطر جنسی خود را آغاز می کنند که به طور معمول در  رنج سنی 20 تا 35 سال دیده می شود.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که موج ابتلا به ایدز روند صعودی داشته است یا نزولی؟ ادامه داد: طی چند سال گذشته موج ابتلا به ایدز روند صعودی داشته است.
 به گفته میرگلوی بیات به دلیل تغییر روش های جنسی و رواج اعتیاد و تزریق، در چند سال اخیر آمار ابتلا به ایدز افزایش یافته است.


فرهنگ سازی اقدامات آموزشی برای پیشگیری از ایدز
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به برنامه دولت برای پیشگیری از ایدز، گفت: باید اقدامات آموزشی فرهنگ سازی شده و همچنین سرنگ و وسایل اولیه بهداشتی برای معتادان در زندان پیگیری و در اختیار آن ها قرار گیرد.
وی تصریح کرد: برای برنامه ریزی بهتر نیاز به یک حرکت منسجم و قوی در زمینه پیشگیری است. ارائه بروشورهای آموزشی از طریق مراکز بهداشتی در مدارس، کافی نیست و باید به این مساله کلیدی تر فکر کرد تا بتوان برنامه ها را اجرایی نمود.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: روش های پیشگیری به صورت رایگان در اختیار افراد مبتلا به ایدز قرار می گیرد تا افرادی که به ایدز مبتلا و ناشناخته اند، بررسی شوند.
وی در خاتمه عنوان کرد: ایدز به عنوان یک بیماری باید پذیرفته و آموزش پیشگیری از آن نیز آموزش داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha