معاون غذا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از نظارت بر هزار داروخانه در استان تهران خبر داد.

سلامت نیوز: معاون غذا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از نظارت بر هزار داروخانه در استان تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، جمشید سلام‌زاده، معاون دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه دارو و غذا بحث ایمنی دارو‌ها، دسترسی به آنها‌، سرآمد کار ماست و در همین راستا فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم.

وی از فعالیت‌های خود در سال گذشته گفت: نزدیک به هزار داروخانه در سطح تهران پوشش داده‌ایم و از آنجایی که استان تهران از بزرگ‌ترین حوزه‌هاست، از نظر واحد جمعیت نظارت برعملکرد داروخانه را در این سطح وسیع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی داشته‌ایم و حداقل به هر داروخانه سالی ۳ بار که مجموعا ۳ هزار بازدید را در سال ۹۲ داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر عملکرد ۲۰ شرکت توزیع کننده دارو، ۱۵ وارد کننده دارو و تجهیزات ۵۰۰ مرکز ترک اعتیاد به همراه تامین دارو، ۱۰۰۰ مرکز درمان دارویی و بیماران سرپایی، ۵۰ کارخانه و کارگاه تولید کننده مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صورت گرفته است.

وی افزود: در سال گذشته ششصد هزار تماس در خصوص سوالات دارویی داشته‌ایم که در خصوص اثرات، نحوه صحیح نگه داری و... توسط مردم صورت گرفته است که مورد پاسخگویی قرار گرفته است.

وی در ادامه توضیح داد: بحث ایمنی و امنیت سبد غذایی مردم توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صورت گرفته است.

سلام‌زاده گفت: تشدید نظارت به کمیته مواد غذایی در بازار و سطح عرضه جز برنامه‌های ماست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: خود مراقبتی که یکی از مفاهیم در حوزه درمان است که مصرف صحیح دارو را شامل می‌شود که البته هماهنگی‌هایی را با شهرداری و سایر نهاد‌ها در این زمینه داشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha