دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
کد خبر: 110006

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: یونسکو بمنظور بازگرداندن معلولان ذهنی و جسمی به جامعه، اقدام به ارائه آموزش سلامت به این افراد کرده تا بهتر به زندگی خود ادامه دهند.

سلامت نیوز: دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: یونسکو بمنظور بازگرداندن معلولان ذهنی و جسمی به جامعه، اقدام به ارائه آموزش سلامت به این افراد کرده تا بهتر به زندگی خود ادامه دهند.


دکتر «محمدرضا سعیدآبادی» در حاشیه جشنواره سلامت دانش آموزی در گفت وگو با ایرنا افزود: با استفاده از این آموزش ها، موضوع توانمندسازی افراد خاص و استثنایی قوت بیشتری می گیرد و آنان نیز بهتر می توانند در میان دیگر افراد جامعه حاضر شوند.

وی ادامه داد: در جامعه ای که سلامتی وجود نداشته باشد و دانش آموزان دارای معلولیت های جسمی و حرکتی باشند، آن جامعه نمی تواند توسعه پیدا کند.

سعیدآبادی گفت: به همین منظور، کرسی دانشگاهی یونسکو با هدف آموزش سلامت در دانشگاه علوم پزشکی تهران از 15 سال پیش تاکنون راه اندازی شده تا موضوع سلامت از طریق این کرسی بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا با استفاده از این کرسی، آموزش های ویژه حوزه سلامت به کودکان، مادران و مربیانی که با افراد معلول و استثنایی سر و کار دارند، ارائه شده است.

به گفته دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، همچنین در حوزه فرهنگ سازی نیز تاکنون از سوی یونسکو و این کرسی اقدامات خوبی صورت گرفته که امیدواریم با برگزاری کارگاه های آموزشی و جشنواره های مختلف سلامت، بتوان بخشی از مشکلات حوزه سلامت را جهت جلوگیری از مشکلات بیشتر کودکان استثنایی رفع کرد.

وی افزود: این سازمان در پنج محور فرهنگی، آموزشی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و ارتباطات آموزش های خود را ارائه می دهد و توجه به معلولان و آموزش سلامت به آنان نیز از برنامه های جدی سازمان به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha