رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در نامه‌ای به وزیر بهداشت از تصویب رشته فلوشیپ روان‌درمانی جهت پذیرش از میان روانپزشکان انتقاد کرد و خواستار توقف آن شد.

سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در نامه‌ای به وزیر بهداشت از تصویب رشته فلوشیپ روان‌درمانی جهت پذیرش از میان روانپزشکان انتقاد کرد و خواستار توقف آن شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این نامه آمده است: در مجموعه تحت امر جنابعالی در اقدامی غیر منتظره، غیرعلمی و خارج از عرف اقدام به تصویب رشته فلوشیپ روان‌درمانی جهت پذیرش از همکاران روانپزشکی نموده و در سایت آن وزارتخانه اعلام شده است. از آنجایی که رعایت مرزهای حرفه‌ای و صنفی حداقل کاری است که وزارتخانه می بایست بیطرفانه نسبت به آن اقدام نماید و بر اساس مستندات علمی، سابقه فعالیت های بالینی در حوزه سلامت، شرایط منحصربه فرد فرهنگی – اجتماعی کشور و سرفصل های آموزشی رشته های روانشناسی و مشاوره، روان درمانی و مشاوره از مهارت های آموخته شده فارغ التحصیلان روانشناسی و مشاوره می باشد. هم اکنون که سیاست های کلی سلامت توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و بند 3 این سند « ارتقای سلامت روانی و رفع موانع تنش آفرین در زندگی فردی و اجتماعی »، در بند 5 سند « سامان دهی تقاضا و ممانعت از تقاضای القائی» و در بند 7 « تفکیک وظایف تولیت با هدف پاسخگویی و تحقق عدالت و مدیریت منابع سلامت» که منابع انسانی از اولویت های درجه اول مصادیق مدیریت است و در بندهای 1-8 و 2-8 به آن اشاره شده است و از آنجایی که براساس آمار انتشاریافته اختلالات روانی از وزارت متبوع 33 درصد جمعیت عمومی مبتلا هستند و به دلیل کمبود نیروهای متخصص و هزینه های درمانی بخش اندکی از این افراد به خدمات سلامت دسترسی دارند. عدم رعایت مرزهای حرفه ای و صنفی می تواند اعتماد متخصصان و مردم را نسبت به دستگاه اجرائی نظام سلامت کاهش داده و تبعات جبران ناپذیری به بارآورد.

لذا ما اعضای هیات علمی، متخصصان، کارشناسان ارشد، فارغ التحصیلان و دانشجویان به نمایندگی از تمام دانش آموختگان رشته های روانشناسی و مشاوره کشور از جنابعالی خواستاریم حال که در یک فرایند تامل برانگیز و کاملا غیر علمی و حرفه ای این رشته به تصویب و اعلام شده است نسبت به توقف آن اقدام عاجل و با دستور خود علاوه بر پایان دادن به نگرانی های ایجاد شده هرچه بیشتر اعتماد دانش آموختگان را به اجرای سیاست های کلی نظام سلامت و وزارتخانه تحت امر حضرتعالی جلب نمائید. ."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدی ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    از دولت تدبیر و امید این کار بعید بود.. وزیز باید پاسخگو باشه
  • hoda sadeghi ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    موافقم
  • فاطمه گیوی ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    بنده یکی از کوچکترینها در رشته روانشناسی بالینی هستم ارشدم رو سه سال پیش گرفتم و برای گرفتن پروانه نظامم چند وقته اقدام کردم ولی بعد از 7 سال گذراندن واحدهای تخصصی روانشناسی باید 720 ساعت کارورزی و دوره رواندرمانی با بیماران و کارگاههای تخصصی رو برای اقدام اولیه بگذرونیم بعد خان هفتم شروع میشه یعنی رد کردن پل صراط که همون مصاحبه است.به نظر شما این انصافه که شما تنها با گذروندن یه دوره کوتاه رواندرمانی ادعای رواندرمانی داشته باشید.خیلی کار بلدید همون تجویز داروهای ماسب رو درست انجام بدید.به قول جناب سعدی: کار هر بز نیست خرمن کوفتن/ گاو نر میخواهد و مرد کهن.بدرود