دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: 110008

سلامت نیوز: سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاثیر خودمراقبتی والدین در سلامت کودکان را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، «شهرام رفیعی فر» گفت: به عنوان مثال رفتار والدین چاق که وعده ها و مقادیر غذای بالایی در طول روز مصرف می کنند، باعث چاقی کودک می شود.

وی افزود: بمنظور پیشگیری از چاقی کودکان، باید خوردن میوه، مغزها و آب میوه های طبیعی را جایگزین تنقلات و نوشیدنی های صنعتی کرد.

رفیعی فر گفت: تماشای زیاد تلویزیون باعث تحریک اشتهای کودک و خوردن بیش از اندازه مواد غذایی پر کالری می شود.، همچنین تماشای تلویزیون فعالیت بدنی کودک را کاهش می دهد و مانع از سوزاندن مقدار کالری جذب شده می شود.


** بچه ها را تشویق و تنبیه غذایی نکنید

وی با تاکید براینکه والدین نباید از غذا برای تنبیه و تشویق فرزندان خود استفاده کنند، گفت: هر بار که به همراه فرزندتان به سوپرمارکت می روید دنبال خرید موادغذایی سالم باشید، بستنی، شیرینی جات و مواد پرچرب کمتری بخرید و میوه و سبزی بیشتری در سبد خرید خود بگنجانید.

رفیعی فر افزود: کودکان نیاز به غذای کافی برای رشد دارند اما کالری اضافی و نبود تحرک بدنی می تواند آنها را به سوی اضافه وزن سوق دهد.

وی گفت: به کودک غذاهای سالم و میان وعده های سالم مانند میوه که در آشپزخانه خودتان موجود هستند، بدهید.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت با اشاره به الگو بودن والدین برای فرزندان گفت: الگوی خوبی برای فرزندانتان باشید، جلوی تلویزیون به جای چیپس خوردن، یک پرتقال پوست بکنید، به جای قند، کشمش بخورید و به جای آسانسور از پله استفاده کنید تا او هم از شما عادات خوب را بیاموزد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha