سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 110013

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه افراد بالای 18 سال می‌توانند به صورت انفرادی در سامانه www.bimehsalamat.ir اقدام به ثبت نام کنند، گفت: پس از پایان مهلت ثبت نام به صورت پیامک به افرادی که تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت اطلاع داده می‌شود.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه افراد بالای 18 سال می‌توانند به صورت انفرادی در سامانه www.bimehsalamat.ir اقدام به ثبت نام کنند، گفت: پس از پایان مهلت ثبت نام به صورت پیامک به افرادی که تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت اطلاع داده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به نخستین روز ثبت‌نام افراد فاقد پوشش بیمه در سامانه ثبت الکترونیکی بیمه سلامت همگانی اظهار داشت: هموطنان در نخستین ساعات فعال شدن سامانه با مراجعه به سامانه www.bimehsalamat.ir اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افراد دارای بیمه نیز در این سامانه می‌توانند ثبت‌نام کنند یا خیر، افزود: در حال حاضر تمام کسانی که وارد سامانه شوند، می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند ولی پس از پایان ثبت‌نام و آغاز مرحله بعدی یعنی استعلام از طریق بانک اطلاعاتی بیمه‌ای افراد دارای بیمه حذف می‌شوند.

محسنی بندپی توضیح داد: کار به این صورت تعریف شده است که پس از ثبت‌نام افراد در سامانه الکترونیکی سازمان بیمه سلامت همگانی به آدرس www.bimehsalamat.ir ، رصدی در خصوص پوشش یا عدم پوشش بیمه افراد خواهد شد و در صورتی که فرد فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای پایه باشد، می‌تواند تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد:‌افراد بالای 18 سال می‌تواند به صورت انفرادی در سامانه اقدام به ثبت‌نام کند، اما افرادی که زیر 18 سال هستند به عنوان عضوی از خانواده محسوب می‌شوند و باید از طریق سرپرست خانوار ثبت‌نام کنند.

وی گفت: مبلغی که برای سرانه حق بیمه هر فرد در بیمه سلامت همگانی در نظر گرفته شده است، 258 هزار تومان است که این مبلغ توسط دولت و از منابع مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود.

محسنی بندپی تاکید کرد: هیچیک از افراد فاقد بیمه ریالی بابت سرانه حق بیمه پرداخت نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: با هماهنگی که با کانون دفاتر پیشخوان دولت صورت گرفته است بالغ بر 7 هزار پیشخوان آماده ثبت‌نام افراد در سامانه بیمه سلامت همگانی هستند.

وی اظهار داشت:‌ خانواده‌ها ریالی را بابت پوشش بیمه سلامت همگانی پرداخت نمی‌کنند و تنها مبلغ دو هزار تومان بابت کارمزد به هر پیشخوان پرداخت خواهند کرد که البته این مبلغ برای تمامی اعضاء یک خانواده است.

محسنی بندپی ادامه داد: پس از پایان ثبت‌نام افراد در سامانه بیمه سلامت همگانی در مهلت تعیین شده،مرحله بعدی و در واقع دریافت اطلاعات بیمه‌ای از طریق بانک اطلاعات آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سامانه اشاره شده پس از اردیبهشت نیز باز خواهد بود و چنانچه افراد نتوانستند در این مدت ثبت‌نام کنند، می‌توانند با مراجعه به سایت اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه بیمه سلامت همگانی به صورت شبانه‌روزی آماده ثبت‌نام از متقاضیان است.

محسنی بندپی ادامه داد:‌افراد پس از ثبت‌نام می‌توانند با مراجعه به صفحه اول سامانه بیمه سلامت همگانی و با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه و همچنین شماره امنیتی از آخرین وضعیت ثبت‌نام خود مطلع شوند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان داشت: پس از پایان ثبت‌نام (31 اردیبهشت) افرادی که از پوشش بیمه همگانی برخوردار خواهند شد، از طریق پیامک مطلع می‌شوند و بعد از آن می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت اقدام به دریافت بیمه سلامت کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر کارگران فصلی که مهلت بیمه شان با تأمین اجتماعی تمام شده است هم می‌توانند از تسهیلات بیمه سلامت همگانی استفاده کنند، یا خیر؟ گفت: بله این افراد هم تحت پوشش قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha