سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 110033

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد: 9.7 درصد ایرانیهای سنین بین 25 تا 64 سال، قند خون بالا دارند.

سلامت نیوز: سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد: 9.7 درصد ایرانیهای سنین بین 25 تا 64 سال، قند خون بالا دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر شهرام رفیعی فر گفت: این افراد قند خون بالای 126 میلی گرم در دسی لیتر دارند.

وی افزود: 4 تا 5 میلیون ایرانی دیابت دارند و علت مرگ 34000 نفر از هموطنان ما در سال، دیابت است.

رفیعی فر در ادامه بیان کرد: افراد با به کار بستن برخی از توصیه ها از جمله انواع غلات سبوسدار، حبوبات، سبزیجات خام یا پخته و کاهش مصرف مواد نشاسته ای با روغن زیاد مثل سیب زمینی سرخ کرده می توانند از دچار شدن به دیابت خودداری کنند.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت گفت: به جای روغن جامد، از روغن های مایع استفاده كنید. از بین روغن های مایع، روغن زیتون از ارزش غذایی ویژه ای برخوردار است. سعی كنید هر روز از این روغن در سالاد خود استفاده کنید.

وی با تأکید بر اینکه از شیرینی‌ها كمتر استفاده كنید چرا كه حاوی مقادیر فراوانی روغن و شكر هستند، افزود: چنانچه عادت به مصرف شیرینی دارید، آنرا جزئی از برنامه غذایی روزانه محاسبه كنید، نه اینكه به برنامه غذایی اضافه كنید.

رفیعی فر بیان داشت: مصرف چربی اشباع را محدود كنید. این نوع چربی در گوشت قرمز و فرآورده‌های حیوانی نظیر كره و پنیر یافت می‌شود.

به گفته سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، استفاده از تخم مرغ آب پز، لبنیات کم چرب، سویا، آجیل بی نمک، مرغ و ماهی به جای گوشت قرمز، غذاهای بخارپز یا کبابی و تفت شده به جای سرخ شده، در کاهش ابتلا به بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت مؤثر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha