سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 110034

خواب جوان‌کننده یا خواب دوستدار زیبایی یا خوابی که می‌تواند پیری پوست را به تاخیر بیندازد، دارای نشانه‌هایی است که مهم‌ترین‌هایش به شرح زیرند: ...

خواب جوان‌کننده چه خوابی است؟

سلامت نیوز: خواب جوان‌کننده یا خواب دوستدار زیبایی یا خوابی که می‌تواند پیری پوست را به تاخیر بیندازد، دارای نشانه‌هایی است که مهم‌ترین‌هایش به شرح زیرند: ...


• بدون بالش نخوابید: یکی از مشکلاتی که در اثر خوابیدن در حالت نامناسب برای ما پیش می‌آید و زیبایی‌مان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، پف کردن چشم‌هاست. پف کردن چشم‌ها به‌دلیل تجمع مایعات در پوست اطراف آن، هنگامی که بالش زیر سرتان نمی‌گذارید یا بالشتان بیش از اندازه کوتاه است، اتفاق می‌افتد. برای حل این مشکل باید ارتفاع بالش خود را طوری تنظیم کنید که سرتان در طول خواب، بالاتر از سطح قلبتان قرار داشته باشد.

• قبل از خواب، تنقلات شور نخورید: خیلی از افراد عادت دارند کمی قبل از خواب، یک ماده غذایی سبک مصرف کنند اما بهتر است که این ماده غذایی، بدون نمک باشد. مصرف انواع اسنک و تنقلات شور، قبل از خواب به ‌هیچ وجه توصیه نمی‌شود چون نمک موجود در این محصولات می‌تواند باعث تورم صورت هنگام بیدار شدن از خواب شود. نمک با جذب آب بدن، تورم صورت و ایجاد پف دور چشم را در پی خواهد داشت. یک میوه یا یک فنجان شیر ولرم که با کمی عسل شیرین شده است، می‌تواند بهترین خوراکی قبل از خواب باشد.

• قبل از خواب، صورتتان را بشویید: قبل از اینکه بخوابید، حتما با یک شوینده ملایم مانند پن‌های آبرسان، پوست صورت خود را از آلودگی‌های محیطی و آرایش‌های احتمالی پاک کنید سپس صورتتان را با کمی مرطوب‌کننده ماساژ بدهید. از چرب کردن پوست لب‌ها در طول شب غافل نشوید و با مشورت پزشکتان از کرم‌های دور چشم حاوی گلیسرین هم کمک بگیرید. به‌این ترتیب، صبح‌ها پوستی نرم و لطیف خواهید داشت.

• رتینوئید را فقط شب‌ها بزنید: رتینوئید، یک محصول مراقبت از پوست، همراه با ویتامین A است. این محصول می‌تواند با افزایش نرمی و لطافت پوست، باعث پیشگیری از ایجاد چین‌ و چروک‌‌های بیشتر یا عمیق شدن چروک‌های صورت بشود. متخصصان پوست توصیه می‌کنند که از این محصول، فقط شب‌ها قبل از خواب استفاده کنید زیرا رتینوئید می‌تواند باعث حساس‌تر شدن پوست شود. بهتر است بدانید استفاده از رتینول در طول روز باعث کاهش مقاومت پوست در برابر تابش نور آفتاب می‌شود و قرمزی و لکه‌های پوستی را به دنبال دارد.

در نهایت لازم است بدانید افرادی که به اندازه کافی می‌خوابند، فرصت بیشتری برای پاکسازی طبیعی به پوستشان می‌دهند. کمبود خواب، یکی از دلایل بروز جوش‌هایی مانند جوش‌های سرسیاه، است.

محققان دریافته‌اند که کمبود خواب ناشی از استرس و درس خواندن در دانش‌آموزان، یکی از علت‌های بروز جوش‌های بیشتر در دوران امتحان‌ها در آنهاست.

اگر می‌خواهید چشمان زیبا و درخشانی داشته باشید سعی کنید از سیاه شدن پوست اطراف آنها پیشگیری کنید. هرچند تیرگی پوست اطراف چشم تا حدی به مسائل ژنتیکی مربوط می‌شود اما کمبود خواب هم می‌تواند باعث تشدید این مشکل شود.

منبع: هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha