یک متخصص کودکان و نوزادان، با بیان اینکه مادر نقش مهمی در جلوگیری از بروز بیماری‌های کودک دارد، گفت: مشکل عمده کشور ما مربوط به بخش آموزش مادران است که در تمام جوامع پیشرفته تلاش بر این است تا با آموزش مادران بتوان از ابتلای کودک به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرد.

سلامت نیوز: یک متخصص کودکان و نوزادان، با بیان اینکه مادر نقش مهمی در جلوگیری از بروز بیماری‌های کودک دارد، گفت: مشکل عمده کشور ما مربوط به بخش آموزش مادران است که در تمام جوامع پیشرفته تلاش بر این است تا با آموزش مادران بتوان از ابتلای کودک به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیف الدین زاهدی با تاکید بر این مطلب که مادر در خانه نقش یک پرستار و معلم را برای کودک ایفا می‌کند، افزود: در فصل بهار هوا گاهی سرد می‌شود بنابراین مادران باید خیلی بیشتر مواظب کودکان خود باشند و هنگام بیرون رفتن لباس اضافی به همراه داشته باشند تا کودکان دچار بیماری به ویژه سرماخوردگی نشوند.

تغذیه در دوران حاملگی بر رشد جنین موثر است

وی نقش تغذیه در دوران حاملگی را بر رشد جنین موثر دانست و اظهار کرد: تغذیه نقش مهمی در سلامتی مادر و نوزادان دارد. نوزادانی که از شیر طبیعی مادر استفاده می‌کنند نسبت به نوزادانی که شیرخشک می خورند تغذیه سالم‌تری دارند و بهتر رشد می‌کنند. همچنین کمتر به بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی دچار می شوند.

این متخصص کودکان و نوزادان معاینه ماهیانه توسط پزشک را مهم ترین روش پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: همه نوزادان در سال اول تولد باید ماهیانه یک بار، سال دوم ماهیانه دو بار، سال سوم هر ماه سه بار و بعد از آن هر شش ماه یک بار توسط پزشک اطفال ویزیت شوند تا اگر کودکی بیمار بود پزشک بتواند در همان ابتدا جلوی پیشرفت آن را بگیرد.

دکتر سیف الدین زاهدی در پایان با تاکید بر این مطلب که خانواده‌ها باید به سلامت کودکان خود اهمیت بسیار زیادی دهند، گفت: توصیه می‌شود در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری در کودکان به پزشک مراجعه شود تا کودکان دچار آسیب‌های جسمی و روحی جدی نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha