دکتر علی احمدی با اشاره به افزایش تعداد عمل های جراحی زیبایی، دو عامل تبلیغات ماهواره ای و تغییر در سبک زندگی که ناشی از دنیازدگی، رفاه طلبی و تجمل گرایی می باشد را در تقویت این معضل فرهنگی موثر دانست.

 سلامت نیوز: دکتر علی احمدی با اشاره به افزایش تعداد عمل های جراحی زیبایی، دو عامل تبلیغات ماهواره ای و تغییر در سبک زندگی که ناشی از دنیازدگی، رفاه طلبی و تجمل گرایی می باشد را در تقویت این معضل فرهنگی موثر دانست.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر علی احمدی فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو تیم اضطراری بسیج جامعه پزشکی گفت: به طور کلی عمل های جراحی زیبایی به دو گروه عمده تقسیم می شوند که عبارتند از: عمل های بازسازی و عمل های زیبایی.

ضرورت عمل های زیبایی با هدف ترمیم و بازسازی

وی توضیح داد: عمل های بازسازی بیشتر در مواردی که نقطه ای از بدن از بین رفته و یا عملکرد خود را از دست داده است؛ استفاده می شود. برای مثال فلج عصب صورت و یا توموری که موجب تغییر شکل یافتن نیمی از صورت می شود و مواردی همچون شکاف کام (لب) باید مورد عمل جراحی بازسازی قرار گیرند.
احمدی افزود: گاهی بیمار با دیدن نقص اعتماد به نفس خود را از دست می دهد و در ارتباط با دیگران و حتی گاهی با همسر دچار اختلاف می شود، از این رو در مورد ضرورت جراحی در این گونه موارد هیچ بحثی وجود ندارد.

وی گفت: برخی نواقص در بدن فرد به نوعی است که اعضاء با عمل جراحی به حالت طبیعی برمی گردد و مشکلات ناشی از آن حل شده و فرد می تواند از توانایی های خود استفاده کند. از این رو همانطور که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشتند، عمل جراحی زیبایی به خودی خود کار بدی نیست اما چنانچه انجام این عمل ها از حد استاندارد خود بگذرد؛ جزو دومین دسته عمل های زیبایی قرار می گیرد و بیشتر به سمت معضلات فرهنگی سوق پیدا کرده و از مدار اصلی خارج می شود.

عمل های زیبایی به منظور مورد توجه قرار گرفتن

احمدی به طور مثال گفت: برخی بینی های خود را به دلیل مد بودن عمل می کنند و خواستار تغییر شدید در چهره می باشند تا مورد توجه قرار گیرند که این کار طبیعتا از استاندارهای اعتقادی فاصله داشته و اکثر این افراد به دلیل ناراحتی های روحی و روانی، هرگز از نتیجه عمل خود احساس رضایت نمی کنند و وارد عمل های پی در پی می شوند.

تبلیغات ماهواره ای احساس نیاز کاذب را در افراد زنده می کند

وی با اشاره به عواقب زیان بار تبلیغات ماهواره ای اذعان کرد: " تبلیغات ماهواره ای احساس نیاز کاذب را در افراد زنده می کند و مردم با دیدن برنامه ها و تبلیغات ماهواره ای تصور می کنند مشکل آنها با جراحی زیبایی حل می شود اما در واقع اینچنین نیست."

احمدی با اشاره به تجربه خود در رویارویی با بیماران مختلف گفت: برخی زنان تصور می کنند اختلافات خانوادگی شان به راحتی با عمل زیبایی حل می شود و رو به جراحی می آورند اما پس از عمل اختلاف همچنان برجای خود باقی می ماند و فرد مذکور با تصور اینکه نتیجه عملش خوب نبوده رو به عمل جراحی دیگری می آورد.

درمان مشکلات با تغییر درسبک زندگی و خنثی سازی اثرات ماهواره
وی تاکید کرد: "در سال های اخیر به علت عوامل فرهنگی ازجمله دنیازدگی، رفاه طلبی و تجمل گرایی؛ اعتقادات اسلامی جامعه تضعیف و تعداد عمل های جراحی تقویت شده است که در این حالت تبلیغات ماهواره ای اثرگذارتر می شود. به اعتقاد من درمان ریشه ای این مشکلات در "تغییر سبک زندگی" است."

پیروی از سیره زندگی ائمه اطهار (ع) راه نجات از سراشیبی های فرهنگی

احمدی گفت: برای ما مسلمانان بهترین الگوی زندگی، سیره حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) و دیگر ائمه اطهار (ع) است. این دو هرگز این مسایل در زندگی شان ورود پیدا نمی کرد چراکه افق دید بسیار بلندی داشتند. می توان گفت در مسایل معنوی و اعتقادی به قدری جاذبه ها زیاد است که مسایل جسمی در این وادی دیده نمی شود. لذا ما باید زندگی های زناشویی در جامعه خود را به این سمت ببریم تا از سراشیبی های فرهنگی که عمل جراحی زیبایی قسمتی آن است نجات بیابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha