سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 110054

یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک و پرعوارض در دنیا به شدت در حال رشد است هر چند اقدامات درمانی برای کنترل آن شدت یافته است.

سلامت نیوز: یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک و پرعوارض در دنیا به شدت در حال رشد است هر چند اقدامات درمانی برای کنترل آن شدت یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پزشکان در جدیدترین آمارها اعلام کرده‌اند که با وجود نرخ بالای ابتلای افراد به بیماری‌هایی مانند دیابت و چاقی در مقایسه با سال‌های گذشته میزان مرگ و میر و عوارضی مانند نارسایی کلیه، سکته‌ی قلبی، مغزی،‌ مشکلات چشمی و قطع عضو در این بیمار‌ها کاهش یافته است.

گفتنی است،‌ پزشکان علت این امر را پیشرفت‌‌های پزشکی در خصوص مراقبت‌های لازم از بیماران مبتلا به این مشکل عنوان کرده‌اند.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، در یک مقایسه گزارشی در خصوص میزان مبتلایان به دیابت در کشور ایالات متحده پزشکان دریافته‌اند که میزان مبتلایان در سال 1990 از دو و نیم میلیون نفر به 20 میلیون نفر تا سال 2010 رسیده است که آماری بسیار نگران‌کننده است.
پزشکان عوامل متعددی مانند اضافه وزن، عدم تحرک کافی، مصرف خوراکی‌های دارای قند و چربی بالا، آلودگی هوا، استرس و همین طور سوابق ژنتیکی را در ابتلای افراد به این بیماری در جهان مؤثر می‌دانند.
پزشکان اعلام کرده‌اند که در حال حاضر با پیشرفت‌های پزشکی می‌توانند همگام با رعایت رژیم غذایی توسط فرد دیابت او را در حالت کنترل نگه دارند اما در وهله‌ی اول توصیه می‌کنند افراد با رعایت رژیم غذایی مناسب و داشتن تحرک بدنی کافی از ابتلای خود به این بیماری خطرناک جلوگیری نمایند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha