سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 110070

یک متخصص بیماری‌های دهان و دندان با بیان اینکه اسپری‌ها و آدامس‌ها قادر به از بین بردن دائمی بوی بد دهان نیستند، گفت: برای رفع بوی بد دهان باید علت اصلی مشخص شود.

اسپری‌ها قادر به از بین بردن بوی بد دهان نیستند

سلامت نیوز: یک متخصص بیماری‌های دهان و دندان با بیان اینکه اسپری‌ها و آدامس‌ها قادر به از بین بردن دائمی بوی بد دهان نیستند، گفت: برای رفع بوی بد دهان باید علت اصلی مشخص شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر زهرا دیلمی متخصص بیماری‌های دهان گفت: عوامل مختلفی در ایجاد بوی بد دهان موثرند که می‌تواند به پوسیدگی‌ها و جرم دندانی، التهاب لثه، گیر کردن مواد غذایی لای دندان‌ها، مصرف سیگار، دیابت و بیماری‌های کبدی و کلیوی، عفونت ریه و مجاری تنفسی، عفونت سینوس‌ها، عدم بهداشت صحیح دندان مصنوعی مشکلات معده خالی ماندن معده اشاره کرد. 

دکتر دیلمی با بیان اینکه هر ۶ ماه یکبار باید دهان و دندان‌ها توسط دندانپزشک بررسی شود، افزود: بهترین راه مقابله با بوی بد دهان مسواک زدن مرتب، کشیدن نخ دندان و استفاده از دهان شویه است و درصورتی که دندان‌ها جرم داشته باشند با جرم گیری مرتب دندان‌ها از بوی دهان جلوگیری می‌شود. 

دکتر دیلمی تصریح کرد: اسپری‌ها و آدامس‌ها به طور موقت بر بوی بد دهان موثرند و باید ابتدا علت ایجاد کنندهٔ بوی بد دهان مشخص شود و با درمان بیماری و رفع مشکل مربوطه بوی بد دهان از بین می‌رود. 

دکتر دیلمی در پایان افزود: رژیمهای غذایی که منجر به کم کردن وعده‌های غذایی می‌شوند سبب خالی ماندن معده و بوی بد دهان می‌شوند بنابراین با کم کردن فاصلهٔ زمانی بین وعده‌های غذایی و جلوگیری از خالی ماندن معده می‌تواند مانع از بوی بد دهان شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha