دبیر انجمن تغذیه ایران با هشدار نسبت به مصرف داروهای لاغری گفت: این داروها اثرات مخربی روی بدن گذاشته و مانع جذب ویتامین و سبب کمبودهای غذایی در بدن می‌شوند.

سلامت نیوز: دبیر انجمن تغذیه ایران با هشدار نسبت به مصرف داروهای لاغری گفت: این داروها اثرات مخربی روی بدن گذاشته و مانع جذب ویتامین و سبب کمبودهای غذایی در بدن می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، برلیانت بزرگمهر به اثرات مضر داروهای لاغری اشاره کرد و گفت: این داروها اثراتی مانند صدمه به دستگاه گوارشی و کمبودهای تغذیه ای ایجاد می‌کنند.

به گفته این متخصص تغذیه، تعدادی از این داروها موجب دفع چربی بدن می‌شود که در پی مصرف این داروها تمام چربی بدن دفع شده و بدن نمی‌تواند از ویتامین‌ها و مواد معدنی محلول در چربی استفاده کند و به مرور زمان بدن فرد دچار کمبودهای تغذیه‌ای می‌شود.

این مشاور تغذیه ویتامین‌های محلول در چربی را ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E و ویتامین K عنوان کرد.

وی افزود: نمونه دیگر داروهای لاغری حاوی هورمون هستند که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند، اما استفاده خودسرانه هورمون ممکن است خطرات بسیار جدی را برای مصرف کننده ایجاد کند. به همین علت متخصصان تغذیه افراد را از مصرف هورمون به شدت نهی می‌کنند.

بزرگمهر در مورد انواع دیگر داروهای لاغری گفت: تعدادی از این داروها روی مرکز اشتها تأثیر می‌گذارد و اشتهای فرد را کاهش می‌دهد. اما باید توجه داشته باشیم که مفهوم رژیم لاغری غذا نخوردن یا کم خوردن نیست، بلکه صحیح خوردن است.

وی ادامه داد: حتی داروهایی هستند که مسهل یا ادرار آور هستند، مواد غذایی و آب بدن را دفع می کند سبب بروز بیماری‌های گوارشی در افراد می‌شود.

دبیر انجمن تغذیه ایران تأکید کرد: ما تغذیه مناسب از طریق دریافت رژیم غذایی سالم و انجام انواع ورزش‌ها را برای کاهش وزن به شهروندان توصیه می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha