سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 110093

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان کشاورزان و عشایر گفت: با تخصیص بخشی از درآمد حاصل از انصراف یارانه ها امکان پرداخت حق بیمه کامل برای 2 تا 3 درصد از روستاییان کشور فراهم می‌شود.

سلامت نیوز: مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان کشاورزان و عشایر گفت: با تخصیص بخشی از درآمد حاصل از انصراف یارانه ها امکان پرداخت حق بیمه کامل برای 2 تا 3 درصد از روستاییان کشور فراهم می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید حمید کلانتری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر در نشست خبری صبح امروز که در محل سالن جلسات این صندوق برگزار شد گفت: به منظور رفاه حال زحمت کشان روستایی و عشایر کشور و به منظور قدردانی از یک عمر تلاش آنها پیشنهادی از سوی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به عنوان طرح توسعه‌ای به دولت مطرح شده است که با اختصاص بخشی از درآمد حاصل ما به تفاوت انصراف یارانه‌ها برای 2 تا 3 درصد از روستاییان امکان پرداخت کامل حق بیمه از سوی دولت فراهم شود. 

 
وی افزود: وظیفه ما در این زمینه ایجاد می کند تا با نشان دادن اولویت های این طرح بتوانیم این میزان تخصیص اعتبار را از دولت کسر کنیم که در این زمینه نیازمند هم افزایی در کار مشترک هستیم. 
 
کلانتری در ادامه به ضرورت پوشش بیمه‌ای همه گیر برای تمامی جامعه هدف این صندوق اشاره و تصریح کرد: از جمله منافعی که بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خواهند داشت پرداخت دو سوم سهم بیمه از سوی دولت است که پس از تعیین یکی از گروه‌ درآمدی تعیین شده افراد تنها 5 درصد حق بیمه را پرداخت خواهند کرد. 
 
وی در ادامه به مشکل نهادینه نشدن فرهنگ بیمه در جامعه هدف این صندوق اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه روستاییان و کشاورزان بیش از 30 درصد جامعه را تشکیل می دهند اما از این میزان تنها 15 درصد بیمه شده‌اند که برای پوشش تمام جامعه هدف ما وظیفه داریم با کمک سایر نهادها از جمله رسانه ملی، مبلغان و ائمه جماعت به ترویج فرهنگ بیمه در میان این قشر از جامعه بپردازیم. 
 
 مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر خاطرنشان کرد: از جمله مزایای مهم دیگری که این نوع بیمه‌های اختیاری با خود به همراه می‌آورند این است که بیمه شدگان در صورت پرداخت یک سال از حق بیمه در صورت بروز بیماری و از کار افتادگی و یا حتی فوت می توانند از مستمری برای خودشان یا خانواده‌هایشان بهره مند شوند همچنین بحث بازنشستگی این افراد در صورت پرداخت 15 سال حق بیمه به صورت مستمر از دیگر مزایای مهم و قابل توجه در این نوع بیمه است. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha