معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: «اچ.آی.وی» در استان گلستان رشد به خصوصی ندارد.

سلامت نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: «اچ.آی.وی» در استان گلستان رشد به خصوصی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدرضا هنرور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دومین روز از هفته سلامت اظهار داشت: همانند بسیاری از استانها گلستان نیز در معرض ابتلا به اچ.آی.وی است بنابراین از طریق برنامههایی این بیماری پوشش داده میشود.

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره برای کنترل بیماری اچ.آی.وی در تلاش هستند، تصریح کرد: روند کلی در زمینه این بیماری در کشور به گونهای است که از طریق اعتیاد تزریقی قابلیت انتقال اچ.آی.وی در رتبه نخست قرار دارد که کمکم این قضیه شیب کاهنده در سطح کشور پیدا کرد.

تماس جنسی عامل افزایش بیماری اچ.آی.وی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با ابراز تاسف از اینکه آمارها نشان میدهند تماس جنسی عامل افزایش بیماری اچ.آی.وی در کشور شده است، خاطرنشان کرد: اکنون این نگرانی وجود دارد که ما شاهد نگرانی اپیدمی در پیک بعدی باشیم.

هنرور با بیان اینکه برای کنترل بیماری اچ.آی.وی روال همیشگی دنبال میشود، گفت: روند این بیماری در گلستان در حد متوسط است.

وی در خصوص اهمیت امنیت غذایی بیان داشت: شورایی مرکب از بهداشت دانشگاه و آموزش و پرورش گلستان تصمیمات مختلفی را در مورد مسائل بهداشتی دانشآموزان پیگیری میکنند.

چاقی و کمتحرکی نوجوانان و جوانان را تهدید میکند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه بیماریهای غیرواگیر از جمله چاقی و کمتحرکی نوجوانان و جوانان را تهدید میکند، افزود: از طریق جلسات مشترکی که با مراکز درمانی شهرستانها صورت گرفته است در تلاش هستیم در تمام زمینهها بیماریهای واگیردار، غیرواگیردار و مسائل خودمراقبتی نوجوانان را با جدیت پیگیری کنیم.

هنرور نقش آموزش را در این زمینه مهم خواند و اظهار داشت: آموزشهای مشترک برای خانوادهها و معلمان آموزش و پرورش برای ارتقاء دانستههای بهداشت و سلامت گذاشته میشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha