سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰

ویروس هپاتیت سی از طریق خون یا مایعات بدن منتقل می‌شود و به کبد آسیب می‌زند که کارشناسان این دستاورد را یک پیشرفت عمده و نقطه عطفی در معالجه این بیماری توصیف می‌کنند.

سلامت نیوز: ویروس هپاتیت سی از طریق خون یا مایعات بدن منتقل می‌شود و به کبد آسیب می‌زند که کارشناسان این دستاورد را یک پیشرفت عمده و نقطه عطفی در معالجه این بیماری توصیف می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دانشمندان در تگزاس آمریکا گزارش داده‌اند که موفق به درمان ۹۰ درصد بیماران مبتلا به یک نوع هپاتیت سی ظرف فقط دوازده هفته شده‌اند. 

 
ویروس هپاتیت سی از طریق خون یا مایعات بدن منتقل می‌شود، و به کبد آسیب می زند که کارشناسان این دستاورد را یک پیشرفت عمده و نقطه عطفی در معالجه این بیماری توصیف می کنند. 
به گفته‌ی پزشکان معتادان از جمله گروه های بسیار آسیب پذیر هستند که تخمین زده می‌شود که ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون نفر در جهان به هپاتیت سی مبتلا باشند که چیزی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد آنها درمان می شوند و دوره درمان می تواند سخت و طولانی باشد. 
محققان سال گذشته یک داروی خوراکی را در ۳۸۰ بیمار در ۷۸ مرکز در اسپانیا، آلمان، بریتانیا و آمریکا آزمایش کردند. آنها با تقسیم بیماران به دو گروه، یک گروه برای ۱۲ هفته و گروه دیگر برای ۲۴ هفته دارو را دریافت کرد که بعد از دوازده هفته، ۱۹۱ نفر از ۲۰۸ بیمار در گروه اول خوب شده بودند. در گروه دوم که برای ۲۴ هفته تحت معالجه بود این رقم به ۱۶۵ نفر از میان ۱۷۲ نفر رسید یعنی ۹۶ درصد درمان شده بودند. 
 
دکتر فرد پورداد محقق اصلی این مطالعه در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس گفت: ما اکنون در آستانه یک درمان با عوارض کم با قرص هستیم که قادر به ریشه کن کردن کامل ویروس در اکثریت بیماران است و به نظر من این چشم انداز درمان بیماری نه فقط در آمریکا بلکه در جهان را عوض خواهد کرد.
 
معالجات فعلی برای درمان هپاتیت سی می تواند یک سال طول بکشد و با تزریق و عوارض جانبی گاه جدی مثل افسردگی همراه است. به علاوه به گفته دکتر پورداد برای بسیاری از کسانی که سیروز دارند ایمن نیست. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha